معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس :
مدیران به عنوان کنشگران اصلی مدرسه ایفای نقش میکنند
فارس(پانا)_معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس با حضور در جمع مدیران حاضر در دوره توانمندسازی نیروهای انسانی که در راستای فرایند پروژه مهر، در تالار معلم شیراز، بر نقش مدیران به عنوان کنشگران اصلی مدرسه تاکید کرد.

ژیلا حیدری با اشاره به ایجاد فرصت مغتنم برای آموزش با توجه به نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش گفت: بحثی که دولت دنبال میکند، عدالت آموزشی مبتنی بر دو محور توسعه فضاهای آموزشی، نوسازی و تجهیزات آموزشی و اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری است که طرح «توانا» همین مهم را دنبال میکند و در آن، معلمان به شیوه کارگاهی و مشارکتی، با روشهای تدریس فعال آشنا میشوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به حمایت مدیر کل استان از اجرای طرح «توانا» گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از همکاران از ۶۱ منطقه فارس و ۴۰۰ نفر از معلمان دوره اول تا ششم را به شکل عملی و مشارکتی آموزش دادیم و بعد از آن طرح در نواحی در حال اجراست.
حیدری ادامه داد: در سند تحول و در رویکردهای دولت این موضوع نهادینه شده که اگر میخواهیم کاری کنیم و معلمان را به تغییر واداریم، باید مدیران مدارس را وارد عمل کرده و نقش مدیران به عنوان کنشگران اصلی مدرسه یعنی کسانی که در بهبود و توسعه آموزش نقش کلیدی دارند را مهم برشمریم.
وی گفت: سند تحول، مدیر را به عنوان عامل و شخص در نظر گرفته که فعالانه مدرسه و آموزش را راهبری میکند و در این راستا اختیاراتی هم به مدیران داده شده از جمله برگزاری دورههای معتبر ضمنخدمت که به تازگی رقم خورده است.
معاون آموزش ابتدایی، کلید واژهی اصلی طرح «توانا» را اصلاح روشهای آموزش عنوان کرد و گفت: ابزار اصلی یک معلم برای تدریس، شیوه تدریس اوست. بنابراین در دوره طرح توانا تاکید اصلی بر اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری است.
حیدری ماموریتهای آموزش ابتدایی را هم برشمرد که توسعه عدالت و مسیر برابر آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و پرورش با تاکید بر مدارس دولتی و تقویت هویت و احساس تعلق به میهن اسلامی و ایرانی، سه ماموریت مهم آن است که در قالب ۶ راهبرد اجرایی میشود.
دوره توانمندسازی نیروهای انسانی طرح «توانا» با حضور مدیران مدارس نواحی سه و چهار شیراز در تالار معلم ناحیه سه شیراز برگزار شد.
ارسال دیدگاه