معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۸:

برنامه سالانه مدارس ابتدایی تهران براساس نیازهای واقعی نهایی شد

تهران (پانا) - معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۸ عنوان کرد؛ برنامه سالانه مدارس ابتدایی تهران با تمرکز دقیق بر نیازهای واقعی مدارس نهایی شده است. این برنامه با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت گسترده مدیران و کارشناسان تدوین شده و هدف آن ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و تحقق مؤثر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۵۹۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه سالانه مدارس ابتدایی تهران براساس نیازهای واقعی نهایی شد

 زهرا بنی‌جمالی، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۸ در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «الگوی جامع برنامه سالانه مدارس ابتدایی شهر تهران به صورت نهایی تدوین شده است. این الگو با هدف ارتقای سطح مدیریت آموزشی و هماهنگی دقیق‌تر در اجرای برنامه‌های مدارس تهیه شده و با تأکید بر تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گامی مؤثر در مسیر توسعه کیفی نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود. تدوین این سند نشان‌دهنده توجه جدی به نیازهای واقعی مدارس و استفاده از خرد جمعی متخصصان و مدیران اجرایی است.» 

بنی جمالی،  در خصوص اهمیت این الگو گفت: «این سند محصول تلاش‌های مستمر تیمی متشکل از مدیران، معلمان و کارشناسان آموزش ابتدایی است که با بررسی دقیق نیازهای آموزشی و مدیریتی مدارس، چارچوبی جامع و کاربردی را طراحی کرده‌اند.وی  تأکید کرد:که  الگو با رویکردی کاملاً بومی و منطبق با شرایط خاص مدارس تهران شکل گرفته است تا قابلیت اجرا و اثربخشی بالایی داشته باشد.» 

وی بیان کرد: «الگوی برنامه سالانه شامل بخش‌های مختلفی است که از جمله آن می‌توان به اهداف سالانه، برنامه‌ریزی فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی، و شاخص‌های ارزیابی عملکرد اشاره کرد. این تقسیم‌بندی دقیق باعث می‌شود تا مدیران مدارس بتوانند با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم، فرآیند مدیریت و اجرای فعالیت‌ها را با کیفیت بهتر و نظارت مؤثرتر پیش ببرند.» 

 زهرا بنی جمالی خاطر نشان کرد: «هدف اصلی ما از تدوین این الگو، ایجاد یک چارچوب منسجم و قابل‌استفاده برای تمامی مدارس ابتدایی تهران است که بتواند فعالیت‌ها را در طول سال تحصیلی سازماندهی کند و هماهنگی میان بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را افزایش دهد.» 

 وی همچنین اظهار کرد:  «اجرای این برنامه می‌تواند به کاهش پراکندگی و ناهماهنگی در برنامه‌های مدارس کمک کند و باعث بهبود کیفیت آموزش و تربیت شود.» 

بنی جمالی به نقش مهم مشارکت جمعی در تدوین این سند اشاره کرد و افزود: «ما بر این باوریم که خرد جمعی و همکاری نزدیک میان مدیران، معلمان و کارشناسان، پایه و اساس موفقیت هر برنامه آموزشی است. این الگو نمونه‌ای از چنین همکاری‌گسترده‌ای است که نتیجه آن سندی عملیاتی و قابل اجرا با تمرکز بر رفع چالش‌های واقعی مدارس ابتدایی تهران است.» 

بنی جمالی ضمن بیان امیدواری نسبت به اجرای موفق این برنامه در سال تحصیلی پیش رو، تأکید کرد: «نظارت مستمر و بازخوردگیری از مدارس، بخش مهمی از فرآیند اجرای این الگو خواهد بود تا در صورت نیاز اصلاحات لازم صورت گیرد و برنامه همواره به‌روز و متناسب با شرایط مدارس باقی بماند.» 

در پایان، بنی جمالی گفت: «امیدواریم با اجرای این الگو، شاهد ارتقای‌کیفیت‌مدیریت آموزشی، انسجام‌بیشتر‌فعالیت‌های مدارس و تحقق اهداف سند تحول بنیادین باشیم. این برنامه نه تنها یک چارچوب مدیریتی است بلکه می‌تواند به‌عنوان یک نقشه راه برای توسعه پایدار آموزش ابتدایی در تهران عمل کند.» 

خبرنگار : محدثه آمره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار