مدیر آموزشگاه نیمه‌شعبان ناحیه یک شهرستان بهارستان:

مدیران، اساسی‌ترین ارکان بنیادین در تحول کیفی مدارس محسوب می‌شوند

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزشگاه نیمه‌شعبان ناحیه یک شهرستان بهارستان، مدیران را اساسی‌ترین رکن بنیادین در تحول کیفی مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۵۹۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیران، اساسی‌ترین ارکان بنیادین در تحول کیفی مدارس محسوب می‌شوند

 

حسین حیدریه، مدیر آموزشگاه نیمه‌شعبان ناحیه یک شهرستان بهارستان، نقش مدیران را در تحول آموزشی و تربیتی مدارس اساسی دانست و گفت: «مدارس همواره به‌عنوان محیطی برای رشد استعدادهای دانش‌آموزان شناخته می‌شوند و ارتقای آن‌ها از مهم‌ترین وظایف عوامل آموزشی است. این ارتقا می‌تواند در بهبود کیفیت آموزش، توسعه امکانات و ایجاد فضایی پویا و خلاقانه نمود پیدا کند که در نهایت موجب حفظ انگیزه دانش‌آموزان و افزایش کیفیت خدمات آموزشی می‌شود.»

وی افزود: «مدیران مدارس مهم‌ترین عناصر بنیادین یک مدرسه به‌شمار می‌آیند و مسئولیت رهبری اصولی و تصمیم‌گیری صحیح برای ارتقای آموزش و بهبود فضای فیزیکی را بر عهده دارند. کیفیت آموزش، فضاهای آموزشی، امکانات ورزشی و فرهنگی، تجهیزات فناورانه و محیط خلاقانه همگی از عواملی هستند که در فرآیند یادگیری تأثیر بسزایی دارند.»

حیدریه با تأکید بر نقش مدیران در کیفیت آموزشی بیان کرد: «مدیران به‌عنوان قلب تپنده مدارس می‌توانند با ایجاد فضایی حمایتی و انگیزشی برای معلمان و دانش‌آموزان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت ایفا کنند. تجهیز کلاس‌ها به دستگاه‌های پروژکتور، تهیه لوازم ورزشی و آزمایشی و بهبود سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نمونه‌هایی از اقداماتی است که می‌تواند فضای یادگیری را پویا و جذاب‌تر سازد. به‌ویژه کلاس‌های مجهز به پروژکتور باعث می‌شوند مطالب پیچیده به صورت بصری ارائه شوند و یادگیری دانش‌آموزان آسان‌تر شود.»

این مدیر آموزشی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مشارکت فعال دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: «ایجاد فضایی پویا و امن که دانش‌آموزان را به فعالیت‌های گروهی، تبادل نظر و ایده‌پردازی تشویق کند، از ضرورت‌های ارتقای سطح آموزشی مدارس است. ذهن پرسشگر و خلاق دانش‌آموزان در دوره نوجوانی سرشار از ایده‌های نوین است و مدیران می‌توانند با حمایت و بازخورد مستمر از توانمندی‌های آنان برای پیشرفت مدرسه بهره‌برداری کنند.»

حیدریه در پایان خاطرنشان کرد: «ترویج مفاهیم علمی و فرهنگی، برگزاری جشنواره‌ها، ایجاد آزمایشگاه‌های متناسب با دروس و توسعه فضاهای آموزشی متنوع، فرصت‌های ارزشمندی برای رشد فردی و تقویت روحیه دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. مدیریت مؤثر همانند راهنمایی است که مسیر موفقیت را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد و زمینه رشد همه‌جانبه آنان را فراهم می‌سازد.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ هستی جعفرپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار