معاون آمورش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:
نظامهای آموزشی برتر، دانشآموزان را گلخانهای پرورش نمیدهند
زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: نظامهای آموزشی برتر به جای پرورش گلخانهای دانشآموزان برای همه آنان فرصتهای برابر فراهم میکنند.

رضوان حکیمزاده، روز سهشنبه در آیین افتتاح مدرسه ۱۱ کلاسه شهدای مدافع حرم در زنجان با تأکید بر اهمیت تحقق شعار «مدرسه، کانون تربیتی محله»، افزود: محقق شدن این ایده با ارتباط مؤثر بین آموزش و پرورش، مدرسه، استانداری و نهادهای ذیربط امکانپذیر است.
وی با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر ایجاد تحول و تحقق عدالت آموزشی از ابتدای کار دولت به جلسات متعدد و پیگیریهای ویژه دکتر پزشکیان در این زمینه اشاره کرد و گفت: رئیسجمهور بر عدالت اجتماعی و آموزشی و اصل فراهم کردن فرصتهای برابر برای یادگیری و حق دسترسی به آموزش، تأکید دارد.
حکیمزاده با بیان اینکه برابری فرصتهای یادگیری آرمان اصلی انقلاب بوده است، اظهار کرد: متأسفانه در دهههای اخیر فاصله زیادی از این آرمان گرفته شده و با بازتولید انواع مدارس، شاهد بازتولید طبقات اجتماعی بودهایم.
وی افزود: در چنین شرایطی مدرسه بیش از آنکه مکانی برای تحرک اجتماعی باشد، به عاملی برای نابرابری تبدیل میشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، شعار «عدالت آموزشی» دولت پزشکیان را در دو محور «محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی» و «فراهم کردن بهترین امکانات برای دانشآموزان مدارس دولتی» عنوان کرد و گفت: مدرسه نماد عینی تحقق یک باور مردمی بزرگ است و تأکید رئیسجمهور بر این است که دانشآموزان در مدارس دولتی باید بهترین آموزشها و امکانات را دریافت کنند.
حکیمزاده تصریح کرد: کشورهایی که مسیر توسعه را پیمودهاند، از مدارس آغاز کرده و برای همه دانشآموزان سرمایهگذاری کردهاند. تفاوت اساسی نظامهای آموزشی کارآمد با نظامهای عادی، در تلاش برای آموزش به همه دانشآموزان و نه تفکیک و جداسازی آنان است.
وی در پایان، با استناد به سخنان یک برنده نوبل اقتصاد، سرمایهگذاری در تربیت کودکان و دوره ابتدایی را پرسودترین سرمایهگذاری اقتصادی دانست که در آینده منجر به کاهش هزینههای مربوط به آسیبهای اجتماعی خواهد شد.
ارسال دیدگاه