معاون آموزش متوسطه خبر داد:
مشارکت و حضور بیش از ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در شبکه ملی یادگیری معلمان
تهران (پانا) - معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش تحول در کیفیت آموزشی را منوط به رشد و ارتقای فرآیند یاددهی-یادگیری دانست و گفت: با ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان(شمیم) بهدنبال احصا و اجرای این ماموریت هستیم و تاکنون ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در این طرح مشارکت کردهاند.

مصطفی آذرکیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در حوزه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه گفت: در این شبکه که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در حال انجام است؛ مخاطبین و گروههای هدف که در سال تحصیلی ۴۰۵-۱۴۰۴ در دوره متوسطه آموزش و پیادهسازی طرح را بر عهده دارند شامل معاونان آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق، روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضای دبیرخانههای راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق ، راهبران تحول در فرایند آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه میشود.
وی به ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه اشاره کرد و گفت: سنجش و ارزشیابی، روشهای نوین آموزش و یادگیری و روشهای نوین آموزش و یادگیری و یادگیری متناسب با محیط آموزشی (چیدمان کلاس، کلاس موضوعی و...) از جمله آنها هستند .
آذرکیش به سرفصلهای آموزشی آن اشاره کرد و افزود: تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، پیادهسازی و اجرای روشهای نوین تدریس و رویکردهای یاددهی-یادگیری، تحول در محیط و فضاهای یادگیری، طراحی و راهبری آموزشی و.. از جمله آنها محسوب میشود .
وی فرایند اجرای طرح را در دو فاز دانست و گفت: فاز اول شامل آموزش و کار کارگاهی راهبران تحول است که در ۴ مرحله در تابستان جاری در حال برگزاری است. در این مرحله آموزشهایی برای مدرسان راهبران کشوری، راهبران و مدرسان استانی، راهبران و مدرسان شهرستانی یا منطقهای و آموزش راهبران مدرسهای (مدیر، معاونین و دبیران و هنرآموزان) انجام میشود.
وی با تشریح فاز دوم پرداخت و ادامه داد: فاز دوم شامل آموزش و پیادهسازی طرح در مدارس و سامانه شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) که شامل ۵ مرحله است از جمله تشکیل کارگروه در سطوح مختلف (استان، شهرستان منطقه و مدرسه)، اجرا و پیادهسازی در سطح مدارس، آموزش تکمیلی بهمنظور اصلاح و بهبود اجرا و پیادهسازی مدرسهای (مرحله دوم)، تدوین مستندات، تجربیات و تولید محتواهای مورد نیاز و نظارت و ارزیابی از اجرای فرایند طرح توسط دبیران و هنرآموزان در کلاس/ آزمایشگاه / کارگاه/ سایت مدرسه.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش به استقبال معلمان از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه (طرح شمیم) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار معلم عضو شبکه شدند.
آذرکیش به جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: آمار شرکتکنندگان متوسطه اول در این جشنواره بیش از ۱۵ هزار نفر است. همچنین چهارمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری ویژه هنرستانها نیز در حال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکتکننده در مرحله استانی ۶۱۳۸ نفر، تعداد هنرآموز خانم ۳۹۵۵ نفر، تعداد هنرآموز مرد ۲۱۸۳ نفر است.
ارسال دیدگاه