آموزگار مدرسه مسلم ناحیه ۱کرج:
فقر آموزشی مانعی بزرگ در مسیر یادگیری نوجوانان است
کرج(پانا)-آموزگار مدرسه مسلم ناحیه ۱کرج گفت:فقر آموزشی یکی از چالشهای جدی در نظام آموزشی است که مانع از دسترسی برابر همه دانشآموزان به منابع آموزشی باکیفیت میشود.این مسئله به ویژه در مناطق محروم کشور بیشتر به چشم میخورد.

محمدجمالی درگفتوگو با پانا بیان کرد:«درحالی که دسترسی به منابع آموزشی باکیفیت یکی از ارکان اصلی یادگیری است، فقر آموزشی دربسیاری از مناطق باعث شده تا دانشآموزان از امکانات آموزشی مناسب بیبهره باشند. این مسئله نه تنها برکیفیت یادگیری تأثیر منفی میگذارد،بلکه فرصتهای برابر را برای دانشآموزان محدود میکند.»
وی افزود:«بسیاری از مدارس در مناطق محروم فاقد تجهیزات آموزشی هستند و دانشآموزان از دسترسی به اینترنت و منابع دیجیتال حتی حق یک کلاس درس مناسب محرومند. این کمبودها باعث میشود تا دانشآموزان نتوانند از امکانات آموزشی مدرن بهرهمند شوند در نتیجه،کیفیت یادگیری آنها کاهش مییابد. »
جمالی ادامه داد:«نظام آموزش بر این باور است که برای رفع فقر آموزشی،باید سرمایهگذاریهای جدی در زیرساختهای آموزشی انجام شود تا دسترسی همه دانشآموزان به منابع آموزشی باکیفیت فراهم گردد.این اقدامات میتواند به بهبود کیفیت یادگیری و ارتقای سطح آموزشی کشور منجر شود. »
این آموزگار در پایان گفت:«رفع فقر آموزشی نیازمند همکاری همهجانبه دولت،نهادهای آموزشی و جامعه است تا همه دانشآموزان از فرصتهای برابر برای یادگیری بهرهمند شوند.»
ارسال دیدگاه