قائممقام سازمان دانشآموزی در دومین نشست هماندیشی مدیران سازمان دانشآموزی کشور:
ضرورت بازگشت سازنده تشکلهای دانشآموزی به دل مدرسه و تقویت نظام گفتمانسازی تربیتی
تهران (پانا) – قائممقام سازمان دانشآموزی کشور، با تاکید بر اهمیت گفتمانسازی نماد و نقش تشکلهای دانشآموزی در فضای مدرسه، خواستار بازنگری و تقویت ساختارهای تربیتی و سناریوهای اجرایی شد. وی با اشاره به لزوم ارائه مدلهای بهروز برای فعالیت مربیان و تاکید بر همکاری فزاینده میان بخشهای سازمانی، از مدیران و کارشناسان خواست تا با شور و انگیزه مضاعف، مسیر تعالی دانشآموزان و ارتقای کیفی تشکلها را دنبال کنند.

علی فلاحتکار، قائممقام سازمان دانشآموزی در دومین روز از نشست هماندیشی مدیران سازمان دانشآموزی کشور گفت: یکی از اصول مهم که همواره مورد تاکید آقای دکتر کاظمی قرار دارد، گفتمانسازی نماد است؛ جلسات متعددی پیرامون این موضوع برگزار شده و اکنون بیش از پیش مشخص است که باید محوریت را بر خود نماد قرار داد.
وی با اشاره به تجربیات سال گذشته افزود: در اجرای اردوها تجربههای ارزشمندی داشتیم؛ برخی نقاط قوت وجود داشت و در برخی موارد نیازمند اصلاح هستیم.
وی در ادامه افزود: آقای دکتر کاظمی و جناب ملکی بارها بر این نکته تاکید کردهاند که بازگرداندن تشکلهای دانشآموزی به قلب مدرسه ضرورت دارد؛ تحقق این هدف به طراحی سازوکارهای جدی وابسته است، از جمله اجرای منظم حقالتدریس برای مربیان. امیدوارم امسال با مساعدت شما این برنامه به سرانجام برسد.
فلاحتکار ضمن تقدیر از تلاشهای افراد کلیدی سازمان گفت: امروز سازمان به جایگاهی رسیده که مسئله گفتمانسازی تربیتی به دغدغه اصلی بدل شده است.
فلاحتکار در ادامه گفت: باید سازوکارهایی طراحی شود که دانشآموزان بتوانند در مدرسه چندین کنش مثبت و موثر داشته باشند تا به پیشتازان تبدیل شوند.
قائممقام سازمان دانشآموزی کشور در پایان خطاب به مدیران گفت: موظفید که همه این فرآیندها در هماهنگی با اداره تربیتی و مراقبت اجتماعی برگزار شود.
ارسال دیدگاه