رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

تهیه مدل کاهش تنوع مدارس و طرح استعدادیابی دانش‌آموزان در دستورکار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

ماموریت‌های کلان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در راستای تحول نظام تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ماموریت‌های کلان این پژوهشگاه در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۵۹۰۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تهیه مدل کاهش تنوع مدارس و طرح استعدادیابی دانش‌آموزان در دستورکار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا؛ درباره اقدامات مهم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت: «پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش سه ماموریت کلان را دنبال می‌کند. یکی از ماموریت‌های کلان، شناسایی و ارائه راهکار علمی برای مسائل کلان نظام تعلیم و تربیت است. در این زمینه، پروژه‌های کلانی که هم‌اکنون در دست پیگیری هستند، بخشی از این ماموریت‌ها را تشکیل می‌دهند.»

محبی ادامه داد: «خوشبختانه برخی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده‌اند، از جمله نقشه راه سند اجرایی‌سازی سند تحول، الگوی مدرسه تراز سند تحول و طراحی ساختار آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول که این موارد ارائه شده‌اند و بخشی از آن‌ها در حال اجرا است.»

وی افزود: «برخی دیگر از پروژه‌های کلان در حال نهایی‌شدن هستند، مانند موضوع کاهش تنوع مدارس که در آن به بررسی انواع مدارس موجود و تناسب آن‌ها با کیفیت و عدالت آموزشی پرداخته می‌شود تا مدلی در راستای کاهش تنوع مدارس ارائه شود.»

عضو شورای عالی آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: «یکی دیگر از پروژه‌های کلان که مراحل نهایی خود را طی می‌کند، بحث استعدادیابی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه است که شامل هر دو بخش استعدادیابی و هدایت تحصیلی و همچنین هدایت شغلی می‌شود.»

وی ادامه داد: «علاوه بر این، پروژه کلان دیگری که در دست اجرا است، پایش سبک زندگی ایرانی-اسلامی دانش‌آموزان می‌باشد که شامل پایش ملی این موضوع است.»

علی محبی افزود: «همچنین، شیوع‌شناسی مواد مخدر در سطح کشور از دیگر پروژه‌های کلانی است که در حال انجام می‌باشد. سایر موارد نیز در چارچوب ماموریت‌های پژوهشگاه در دست بررسی و پیگیری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار