تشکیل «اتاق وضعیت پروژه مهر» درادارات آموزش و پرورش استان اردبیل
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از تشکیل «اتاق وضعیت پروژه مهر» درادارات آموزش وپرورش این استان خبرداد.

سید اردشیر رشیدی آل هاشم در وبینار ستاد پروژه مهر استان که با حضور شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای نواحی و مناطق نوزده گانه برگزار شد، با اشاره به فرایند اجرایی پروژه مهر برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴، شعار محوری این پروژه را «توسعه عدالت آموزشی؛ برای ایران، برای مدرسه» عنوان کرد و گفت: امروز مهمترین اولویت برنامههای آموزش و پرورش در سطح استان، اجرای دقیق و هدفمند پروژه مهر است.
وی ضمن تأکید بر ضرورت رصد مستمر عملکرد مدارس در حوزههای مختلف از جمله ثبتنام دانشآموزان، صدور پیشنویس ابلاغهای همکاران و سایر فعالیتهای مرتبط، از تشکیل «اتاق وضعیت پروژه مهر» در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این اتاقها نقش کلیدی در پایش دقیق و بههنگام دارند و میتوانند با تجمیع اطلاعات، زمینه تصمیمگیری سریعتر را فراهم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: وزارت آموزش و پرورش به صورت روزانه و منظم روند اجرای پروژه مهر را در بخشهای مختلف استان بررسی و ارزیابی میکند. در همین راستا، پیگیری وضعیت نوآموزانی که مراحل سنجش را طی کردهاند اما برای ثبتنام نهایی مراجعه نکردهاند، بهطور ویژه در دستور کار قرار دارد.
رشیدی آل هاشم از «نهضت ملی توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و تربیتی با مشارکت مردم» به عنوان یکی از برنامههای کلان آموزش و پرورش نام برد و خواستار اهتمام جدی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق شد.
وی ادامه داد : لازم است جلسات مرتبط با این نهضت به صورت هفتگی و با حضور فرمانداران، بخشداران و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ارتباط مستمر و نزدیک با مدیران مردمی پروژهها را از الزامات اجرایی دانست و تأکید کرد: رصد روزانه پیشرفت پروژهها و پیگیری مصوبات پس از برنامهریزی، باید به شکل مستمر در دستور کار باشد.
رشیدی آل هاشم خاطرنشان کرد: همه مسئولان آموزش و پرورش در سطح استان موظفاند با جدیت کامل پروژه مهر و نهضت ملی توسعه عدالت آموزشی را دنبال کرده و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف این دو برنامه راهبردی به کار گیرند.
ارسال دیدگاه