معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
ثبتنام بیش از ۶۰ هزار معلم در جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری
ایجاد بیش از ۵۰ کانال در شبکه شاد با هدف توانمندسازی دبیران و دانشآموزان
تهران (پانا) - معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ثبتنام بیش از ۶۰ هزار معلم در جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری خبر داد و گفت بیش از ۵۰ کانال هم در شبکه شاد با هدف توانمندسازی دبیران و دانشآموزان در حوزههای مختلف راهاندازی شده است.

سیدمصطفی آذرکیش در جلسه توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم که در سالن جلسات آن وزارتخانه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با ارائه گزارش اجراییسازی طرح کیفیتبخشی به آموزش در دوره متوسطه، گفت: این اقدام با هدف تحول در فرآیند آموزش و یادگیری انجام میشود. از این رو با تدوین چارچوب سیاستی و اجرایی، گفتمانسازی، شبکهسازی، تولید محتوا، آموزش مدیران، معلمان و... بهدنبال اجرای دقیق آن هستیم.
وی ادامه داد: اقدامات فوق در قالب برگزاری نشست مشترک تبیین طرح با معاونان متوسطه، نشست تخصصی کیفیتبخشی به سطح علمی مدارس شهرستان قدس و بازدید از ۳۰ مدرسه متوسطه شهر قدس که به صورت پایلوت در حال اجرای طرح هستند انجام میشود.
آذرکیش با تاکید بر اینکه مدارس شهر قدس بهعنوان پایلوت اجرای طرح کیفیتبخشی و الگوی تراز انتخاب شده است، افزود: به همین منظور و با هدف ارتقای عملکرد در این شهرستان ضمن بازدید و نظارت بر عملکرد و اقدامات، ضمن برگزاری جلسات متعدد با سرگروههای آموزشی؛ کارگاههای آموزشی با هدف بهبود عملکرد نیز انجام میشود.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش به راهبردهای کیفیتبخشی و توسعه عدالت آموزشی در طرح مذکور اشاره کرد و گفت: تقویت کارکرد گروههای آموزشی، پایش وضعیت، تقویت مدارس، مهارتآموزی و... از مهمترین آنها بهشمار میآید.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری، تصریح کرد: در راستای کیفیتبخشی جشنوارهای در سامانه LTMS برگزار خواهد شد که تاکنون بیش از ۶۰ هزار معلم در این جشنواره ثبتنام کردهاند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به کانالهای آموزش متوسطه با هدف توانمندسازی دبیران و دانشآموزان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ کانال در شبکه ملی شاد با هدف مذکور راهاندازی شده است. همچنین ۱۴ کانال در شبکه ملی شاد مختص به پژوهشسراهای دانشآموزی نیز در راستای توانمندسازی دبیران و دانشآموزان ایجاد شد.
وی در ادامه این گزارش با اشاره به سرفصلهای آموزشی، اظهار کرد: استفاده از روشهای نوین یادگیری، استفاده از فناوریهای نوین و ایجاد محیطی مناسب برای آموزش از مهمترین آنها محسوب میشود.
آذرکیش به برگزاری دورههای آموزشی ویژه دبیران متوسطه نظری در سطح استانها اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۲ هزار معلم در این دورهها شرکت کردهاند. همچنین محتوای آموزشی روشهای تدریس در سایت دفتر آموزش دوره اول متوسطه بارگذاری شده است تا معلمان با مراجعه به آن از مخزن اطلاعات آموزشی برخوردار شوند.
ارسال دیدگاه