سختی آزمون علوم نهم؛ اعتراض دانشآموزان را برانگیخت
مرکزی (پانا)-آزمون نهایی علوم تجربی پایه نهم که امروز ۱۱ خرداد به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد،موجی از نگرانی و اعتراض در میان دانشآموزان و معلمان ایجاد کرده است.

امروز، شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴، آزمون نهایی علوم تجربی پایه نهم به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد؛ آزمونی که بسیاری از دانشآموزان شهر اراک، آن را سختتر از حد انتظار توصیف کردند.
بر اساس نظرسنجی میدانی از تعدادی از دانشآموزان حوزههای امتحانی سطح شهر، بسیاری از آنها معتقد بودند که سوالات فراتر از سطح کتاب درسی و آموزشهای کلاس بوده است.
یکی از دانشآموزان گفت:«با اینکه تمام فصلها را خوب خوانده بودم، ولی سوالاتی مطرح شده بود که حتی شاگرد اول های مدرسه هم قادر به پاسخ آن نبودند.زمان آزمون هم برای پاسخ به سوالات مفهومی کافی نبود.»
برخی دبیران علوم نیز در گفتوگو با خبرنگار پانا اظهار داشتند که سطح سوالات این آزمون با استانداردهای آموزش متوسطه اول و شرایط تدریس مدارس همخوانی نداشته و انتظار دارند در فرآیند تصحیح اوراق، این موضوع در نظر گرفته شود.
در شرایطی که دانشآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳–۱۴۰۴ با چالشهای متعددی روبهرو بودهاند، از جمله فشردگی تقویم درسی، تغییرات کتابها و شرایط روحی ناشی از فشار امتحانات، طراحی سوالاتی فراتر از سطح معمول، باعث افزایش اضطراب و نارضایتی در میان دانشآموزان و خانوادهها شده است.
دانشآموزان امیدوارند مسئولان آموزش و پرورش استان و کشور ضمن بررسی دقیق سطح سوالات، عدالت آموزشی را در نمرهدهی و تحلیل آزمون رعایت کنند.
ارسال دیدگاه