آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

قطعی شدن حضور دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذرماه 

تهران (پانا) - در هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز کشور و انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور برگزار شد همچنین در این هفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره قطعی شدن بازگشایی مدارس در دو دوره متوسطه اول و ابتدایی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
قطعی شدن حضور دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذرماه 

در این هفته مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از سوی ریاست جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ وی در این مدت به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در دوران 4 ساله وزارت پرداخت.

چگونگی ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به دانش‌آموزان آسیب‌دیده از کرونا، برگزاری همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز، برگزاری گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور، برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مشهد و تشریح جزئیات برگزاری جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند سراسر کشور از دیگر اخبار هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو برخی از اخبار آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

مجوز استخدام 50 هزار نفر در آموزش و پرورش صادر شد

ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری خبر داد خوشبختانه تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد 50 هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

پایان آذرماه؛ آخرین مهلت سنجش سلامت جسمانی پیش‌دبستانی‌ها

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در یک نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان آمار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی پرداخت.

وی پایان آذرماه را آخرین مهلت سنجش سلامت جسمانی پیش‌دبستانی‌ها اعلام کرد و خبر داد که در همه پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی، یک اتاق سنجش آکوستیک قرار گرفته است.

اشتغال دانش‌‌آموزان شاهد در اولویت باشد

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت در کنار بنیاد شهید حدود هزار و 350 مدرسه شاهد در کنار طرح پراکنده شاهد وجود دارد که بیش از 400 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس تحصیل می‌کنند.

وی در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر ١٠٠ کشوری بدون سهمیه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در باغ موزه دفاع مقدس بر اولویت قرار گرفتن اشتغال دانش‌آموزان شاهد تاکید کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در این هفته اعلام کرد حضور دانش‌آموزان در مدارس در قالب یک یا چند گروه از دانش‌آموزان در کلاس درس برای آموزش حضوری دنبال می‌شود همچنین برای دوره ابتدایی هم مجوز بازگشایی مدارس را از ستاد ملی کرونا با همکاری وزارت بهداشت اخذ کردیم، بنابراین مدارس از اول آذر میزبان دانش آموزان متوسط اول و ابتدایی می‌شوند.

6 نمره از ارزشیابی درس تربیت بدنی ابتدایی‌ها به اجرای بسته «ارتقای سواد حرکتی» اختصاص دارد

محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در کنار اجرای درس تربیت بدنی با اجرای پروژه‌هایی که به ارتقای سرانه سواد حرکتی کمک می‌کند، مربیان و مدیران را توانمند می‌کند و در این راستا برنامه‌های مختلفی دارد.

افزودن 4 رشته جدید به بخش هنرهای نمایشی جشنواره «فردا»؛ «نمایش محیطی و خیابانی» احیا می‌شود

حمیدرضا کاظمی پور دبیر بخش فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا درباره برگزاری این جشنواره و رشته‌های جدید بخش‌ هنرهای نمایشی سخن گفت.

وی با اعلام احیا شدن 4 رشته جدید به بخش هنرهای نمایشی جشنواره «فردا»؛ «نمایش محیطی و خیابانی» گفت: چاپ نمایشنامه‌های مختلف متناسب با نیازهای دوره‌های تحصیلی و جنسیت‌های دانش‌آموزان از جمله کارهای ارزشمند اداره کل فرهنگی هنری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار