در اختتامیه کارگروه سفیران سلامت عنوان شد:

حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از وظایف مهم آموزش و پرورش است

تهران(پانا)- رئیس اداره سلامت و تندرستی شهر تهران در اختتامیه کارگروه سفیران سلامت با توجه به نزدیک شدن هفته سلامت به اهمیت جایگاه مراقبان سلامت در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از وظایف مهم آموزش و پرورش است

سید محمدهادی حسینی؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و خدا قوت به همکاران حوزه بهداشت گفت: حوزه بهداشت آموزش و پرورش تا قبل از کرونا در حاشیه بود و فعالیت های این حوزه به وضوح دیده نمی شد، اما این ویروس با وجود اینکه مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرد در رعایت اصول بهداشتی تاثیر خوبی داشت و امروزه در سطح کلان و آموزش و پرورش، فعالیت این حوزه بسیار حائز اهمیت است. در این شرایط بحرانی، حوزه بهداشت با سیاست‌های درست و به موقع و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی توانست بهترین عملکرد را داشته باشد.
حسینی با اشاره به فعالیت های ارزشمند معاونت پرورشی و کارشناسی بهداشت منطقه گفت: این منطقه از نظر بهداشت تعامل مناسبی با سازمان های ذی ربط به خصوص مرکز بهداشت شرق داشته است و همچنین در گفتگوهای تخصصی هفته منطقه، چندین جلسه به کرونا و راه‌های پیشگیری از آن با دعوت از اساتید مجرب اختصاص داده شد.
وی افزود: آموزش، نیازمند پرورش است و وظیفه حوزه پرورشی، حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است.
علی امیری؛ ضمن خیر مقدم به رئیس اداره سلامت و تندرستی و اعضای کارگروه سفیران سلامت و با اشاره به وضعیت بهداشتی مدارس گفت: همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا ما با دقت بیشتر وضعیت و امکانات بهداشتی مدارس را رصد کنیم و در صدد مرتفع کردن کمبودهای بهداشتی مدارس و ارتقا آن برنامه‌ریزی کنیم. همچنین در حوزه پرورشی، جایگاه بهداشت و مراقبین سلامت مورد توجه خاص قرار گرفت و کارگروه های جدید سلامت به صورت مستقل در مناطق تشکیل شد.

سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی شهر تهران ضمن تبریک هفته سلامت گفت: هفته سلامت یادآور روزهایی است که مراقبان سلامت با تلاش و کوشش، سلامت و امنیت دانش آموزان و معلمان را فراهم کردند به همین مناسبت در این هفته، از زحمات ارزشمند حوزه بهداشت و مراقبان سلامت قدردانی خواهد شد.
وی افزود: محور توسعه هر جامعه نیروی انسانی است، اگر نیروی انسانی یک جامعه سالم باشد قطعاً راه‌های پیشرفت را سریعتر طی می‌کنیم و در این عرصه همکاران ما، مسئول تامین سلامت جامعه هستند.
او خاطر نشان کرد: در سال های پیش و قبل از ورود ویروس کرونا این جایگاه برای حوزه بهداشت ایجاد نشده بود و سلامت در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار نداشت، اما امروزه در تمام جلسات، موضوع سلامت و تامین سلامت جسمی دانش آموزان و همکاران در اولویت است.
وی با اشاره به توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: جایگاه مراقبان سلامت در مدارس باید مورد اهمیت قرار گیرد چرا که در تامین نیروی انسانی جایگاه مراقبان سلامت در گروه دوم است و این جایگاه باید تغییر کند و در کنار معلم در گروه اول قرار گیرند.
سیف گفت: کارگروه سفیران سلامت از فعالترین کارگروه‌های شهر تهران بوده و قطعاً فعالیت این گروه در حوزه بهداشت می تواند تاثیرگذار باشد.
در ادامه جلسه دبیر کارگروه با اشاره به فعالیت‌های کارگروه سفیران سلامت در سال جاری گفت: مسابقه ای برای سفیران سلامت به صورت دلنوشته و خلاقیت برگزار شد و هر منطقه با ارسال ۲۳ اثر منتخب از دانش آموزان در این مسابقات شرکت کردند. نتایج آثار برتر به زودی اعلام خواهد شد.
همچنین در هفته سلامت، آزمون سفیران سلامت به صورت الکترونیکی در هر سه مقطع برای دانش آموزان با سوالات ویژه برای هر مقطع برگزارخواهد شد و مناطق از برگزیدگان منطقه خود در این آزمون تقدیر به عمل خواهند آورد.
زهرا قدسی کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ با اشاره به فعالیت های بهداشتی منطقه از حضور اعضای کارگروه تشکر و قدرانی کرد و در پایان مراسم از کارشناسان مناطق توسط معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه تقدیر و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار