جهش قیمت ها در بازار قنادان سیستان و بلوچستان در آستانه شب یلدا

شیرینی ۲۰ درصد گران‌تر شد

زاهدان (پانا) - رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زاهدان اعلام کرد با توجه به اینکه نرخ مواد اولیه مانند روغن، شکر و آرد از پنج ماه گذشته تاکنون افزایش زیادی در جامعه و استان داشته، اتحادیه قنادان خواهان نرخ گذاری مجددشیرینی‌جات در سیستان و بلوچستان شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شیرینی ۲۰ درصد گران‌تر شد

علیرضا کیخایی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در راستای حمایت از مصرف کننده و پاسخ به درخواست اتحادیه قنادان، اقدام به نرخ گذاری جدید با افزایش قیمت در سال جاری با در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان کردیم، این در حالیست که هرسال یکبار نرخ گذاری صورت می گیرد.

این مقام مسئول علت افزایش نرخ را قیمت چندبرابری مواد اولیه کیک و شیرینی دانست و افزود: در حال حاضر با افزایش بیش از ۲۰ درصد قیمت شیرینی و کیک روبرو هستیم و براین اساس هرکیلو شیرینی کره ای با قیمت ۳۰ هزار تومان، شیرینی گل محمدی ۳۰هزار تومان، شیرینی خامه ای ۳۵ هزار تومان، شیرینی کشمشی ۳۰ هزار تومان، پای سیب ۲۷ هزار تومان، کیک یزدی ۲۵هزار تومان و کیک کادویی یخچالی از قرار کیلویی ۴۵هزار تومان شده است.

وی تصریح کرد: کلوچه سیستانی نیز با نرخ مصوب جدید ۲۳ هزار تومان عرضه خواهد شد.

کیخایی ادامه داد: خواسته اتحادیه قنادان، آبمیوه و بستنی بیش از این نرخ تصویب شده بود که ما این نرخ را در نظر گرفته و مصوب کردیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زاهدان خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه گران فروشی و کم فروشی را با سامانه شماره ۱۲۴ واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت موضوع پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار