تحقق «سواد آموزی واقعی» نقطه عطف ریشه کنی بی سوادی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد ارتقاء کیفیت در راستای تحقق «سواد آموزی واقعی»، نقطه عطف ریشه کنی بی سوادی است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق «سواد آموزی واقعی» نقطه عطف ریشه کنی بی سوادی است

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: کیفیت بخشی به فعالیت های سوادآموزی و ایجاد زمینه برای بهره وری از فرصت ها و امکانات برای تحقق اهداف نهضت سوادآموزی ضروری است.

وی ادامه داد: نگاهی فرا وظیفه ای، جامع نگر و یکپارچه و تشکیل گروه بهبود کیفیت سواد آموزی در سطح ادارات برای به کارگیری همه اندیشه ها و ساماندهی آنها باید همیشه انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم ریشه کنی بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال، گفت: باید با برنامه ریزی نسبت به تحقق این هدف تا پایان برنامه ششم توسعه تلاش کنیم.

منافی ادامه داد: نظارت و رصد برنامه های سواد آموزی به منظور کیفیت بخشی به فعالیت های این حوزه از اهم وظایف گروه بهبود کیفیت سواد آموزی است.

«علی اکبر صمیمی» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: با تلاشهای صورت گرفته در استان آذربایجان غربی طی سالهای اخیر، در حال حاضر بیش از 92.8 درصد جامعه هدف نهضت سوادآموزی در رده سنی 10 تا 49 سال با سواد هستند.

وی از اجرای موفق طرح آموزش دختران روستایی در سال 98 گفت: در سال 98 استان آذربایجان غربی در شناسایی و جذب بی سوادان رتبه دوم کشور و در ارزیابی عملکرد فعالیتهای سواد آموزی رتبه ششم کشور را کسب کرد.

این مقام مسئول در ادامه بر برگزاری امتحانات دوره های سوادآموزی در سراسر استان بر اساس پروتکلهای بهداشتی ستاد کرونا تاکید کرد.

معاون سواد آموزی استان با تاکید بر تداوم آموزش دوره های سواد آموزی استفاده از بسترهای مختلف ارتباطی متناسب با شرایط کرونایی، گفت: به منظور پیشگیری از بازگشت به بی سوادی و ادامه فعالیت های سوادآموزی و آموزش، باید از بسترهای مختلف ارتباطی به شکل حضوری، نیمه حضوری و مجازی و ابزارهای قابل فهم برای افراد کم سواد و بی سواد متناسب با شرایط بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار