گزارش خبری پانا/

بی‌توجهی به «گود برج میلاد» 6 ساله شد

تهران (پانا) - شهر تهران دارای حدود 100 گود پرخطر است، گودهایی که به چالشی خطرآفرین برای تهران تبدیل شده‌اند. یکی از این گودها گود برج میلاد است که چندسالی است در همان وضعیت رها شده است و هر بار متولیان قول می‌دهند که به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بی‌توجهی به «گود برج میلاد» 6 ساله شد

طبق آخرین آمار 275 گود رها شده در شهر تهران وجود دارد که حدود 100 گود با توجه به عمق گودبرداری‌ها، همجواری و مدت زمان رهاشدگی به رصدهای دائم نیاز دارند و وضعیت مناسبی ندارند یعنی پر خطر محسوب می‌شوند. مدتهاست که مسئولان مدیریت شهری نیز درباره وجود گودهای پرخطر در تهران که رها شده‌اند یا از لحاظ ایمنی در خطر هستند، هشدار می‌دهند. حالا این هشدارها جدی‌تر شده تا جایی که مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرده که تاکنون درباره رفع خطر گودها سعی شده است به نوعی عمل کنیم که اگر قرار شد در آینده پروژه‌ای اجرا شود، بتواند به راحتی ادامه دهد اما اکنون در پی بی‌توجهی مالکان به پرخطر بودن گود و پیگیر نبودن آنها تصمیم بر این شد که موضوع (توجه به منافع مالکان) از دستور کار خارج شود.

صالحی همچنین به مالکان گودهای رها شده هشدار داد که مراقب باشند چون ممکن است در رفع خطری که از سوی شهرداری انجام می‌شود، پروژه از حیض انتفاع خارج شود. بنابراین اگر مالکان می‌توانند، بهتر است که اقدام کنند چون روش رفع خطر شهرداری ممکن است بعدها برای آنها ضرر و زیان بیشتری داشته باشد.

گود برج میلاد که یکی از بزرگترین گودهای پایتخت محسوب می‌شود به دلیل همجواری‌اش با برج میلاد از حساسیت بیشتری برخوردار است. این گود حدود 6 سال است که به حال خود رها شده است و موضوع تعیین تکلیف آن همچنان بی‌سرانجام مانده است. هر چند که با تغییر مدیریت شهری و روی کار آمدن شورای پنجم، گام‌هایی برای تعیین تکلیف این گود برداشته شد اما هنوز به سرانجام نهایی نرسیده است.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره ایمن‌سازی گود برج میلاد به پانا گفت: «این گود تحت نظر یک شرکت مهندس مشاور است و وضعیت گود را رصد می‌کند. تاکنون مشکل خاصی هم پیش نیامده است و نیلینگ (میخکوبی خاک) هم در آنجا صورت گرفته است.»

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: «اگر نتایج رصدهایی که در گود برج میلاد انجام می‌شود نشان دهنده خطر جدی در آن محدوده باشد، حتما اقدامات پیشگیری و تقویت در دستور کار قرار می‌گیرد. البته اکنون به آن مرحله نرسیده است.»

وی تاکید کرد: «گود برج میلاد از جاهایی است که باید هر چه سریعتر تحویل گرفته می‌شد اما چون هنوز تحویل نگرفته‌ایم، نتوانستیم اقدامات اجرایی را توسط شهرداری انجام دهیم. طرف مقابل هم درباره ایمنی گود اطمینان خاطر می‌دهد ضمن اینکه شرکت مهندس مشاور هم که مسئولیت رصد گود را برعهده دارد، خطر ریزش را تایید نمی‌کند و اعلام کرده است که فعلا ایمن است.»

گلپایگانی تصریح کرد: «به محض اینکه گود برج میلاد به شهرداری تحویل داده شود، حتما اقدامات پایدارسازی با جدیت خوبی در دستور کار قرار می‌گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار