مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

در آموزش و فعالیت مدارس، اولویت ما رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت دانش آموزان است

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین جشن بازگشایی مدارس با تاکید بر رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، عنوان کرد آموزش تعطیل نمی شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و فعالیت مدارس، اولویت ما رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت دانش آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی صبح امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس که در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و خانواده های آنان، گفت: خداوند در طبیعت و سرشت هر انسانی استعدادهای زیادی را به ودیعت نهاده است که درصورت فراهم شدن بسترهای مناسب، انسان رشد و ترقی خواهد کرد.

قربانی با بیان اینکه شکل گیری تمدن ها در طول تاریخ بشریت به خاطر شکوفایی استعدادهای بالقوه انسان ها بوده است؛ خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت و مدارس می توانند بستر پیشرفت و ترقی جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان این تمثیل که همه سنگ ها به ظاهر یکی هستند، اما اگر فرآوری شوند هر کدام ارزش و قیمتی پیدا خواهندکرد؛ تصریح کرد: طبیعت و ذات انسان ها هم به همین شکل است و اگر استعدادهای بالقوه تبدیل به بالفعل شوند شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: نباید شیوع بیماری کرونا ایجاد محدودیت کند و مدارس ما را به تعطیلی بکشاند.

وی ادامه داد: همواره در طول تاریخ بشریت هر زمانی که انسان ها با محدودیت هایی مواجه شده اند، با عقل و درایت خود، تدبیر و چاره اندیشی کرده اند و رعایت نکات بهداشتی بهترین گزینه برای مبارزه با این ویروس منحوس است.

قربانی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش که در مبارزه با ویروس کرونا با عدم قطعیت مواجه هستیم و معلوم نیست که این بیماری کی ریشه کن خواهدشد؛ اظهار کرد: به هیچ عنوان فعالیت های آموزشی در مدارس تعطیل نخواهد شد.

وی به نحوه حضور دانش آموزان در کلاس های درس نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت های آموزشی مدارس در مناطق شهری و پرجمعیت با شرایط زرد و با گروه بندی دانش آموزان هر کلاس و در مناطق روستایی و کم جمعیت با وضعیت سفید آغاز می شود.

قربانی از اولیای دانش آموزان خواست که هیچ گونه نگرانی در مورد سلامت دانش آموزان نداشته باشند چرا که مدیران مدارس، معلمان، نیروهای خدماتی و عوامل اجرایی کاملا توجیه شده اند.

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان با بیان اینکه نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموزی شاد روز پنجشنبه 13 شهریور ماه سال جاری رونمایی شد؛ گفت: این شبکه نسبت به سال گذشته قابلیت های زیادی پیدا کرده است که تعامل دوسویه، حضور و غیاب و فعالیت دانش آموز و... از جمله این دسترسی ها است.

وی توصیه ها و تاکیداتی برای خانواده های دانش آموزان داشت و از آنان خواست حتما فرزندان خود را توجیه کنند که فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را در مدرسه رعایت کنند و در زمان حضور دانش آموزان در منزل، به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا در فرزند خود، آن ها را به مدرسه نفرستند تا سایر همکلاسی های آنان دچار بیماری نشوند.

قربانی با اشاره به اینکه از امروز 15 شهریور ماه سه شبکه آموزشی در مدت 22 ساعت در روز برنامه های تلویزیونی ویژه آموزش دانش آموزان ارائه می دهند؛ اظهار کرد: در کنار این آموزش ها تمام دروس از پایه اول ابتدایی تا کلاس دوازدهم توسط معلمان توانمند در شبکه آموزش دانش آموز« شاد» بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه منابع خاصی برای ضدعفونی و گندزدایی به مدارس اختصاص داده شده است؛ گفت: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز مبلغ یک میلیارد تومان برای مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس اختصاص داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار