«خشکبیجار» شهر ساحل‌های زیبا و خوشه‌های طلایی برنج

خشکبیجار (پانا) - خشکبیجار با داشتن طولانی‌ترین نوار ساحلی شهرستان رشت، یکی از اماکن گردشگری استان گیلان است که بیشترین جاهای دیدنی آن در دسته سواحل قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
«خشکبیجار» شهر ساحل‌های زیبا و خوشه‌های طلایی برنج

خشکبیجار، یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان است و فاصله کمی تا کوچصفهان، خمام، زیباکنار و رشت دارد. به دلیل داشتن طولانی‌ترین نوار ساحلی شهرستان رشت، بیشتر جاهای دیدنی خشکبیجار در دسته سواحل قرار می‌گیرد.

مثل بسیاری از شهرهای ساحلی شمال، آب‌وهوای خشکبیجار در اواخر بهار و تابستان گرم و شرجی است و از اواسط پاییز رو به سردی می‌رود. به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهر، اوایل بهار و اواخر تابستان است البته اگر هوای بارانی را می‌پسندید و از صدای شرشر باران لذت می‌برید، توصیه می‌کنیم که اواخر پاییز و بهمن‌ماه را برای سفر به این شهر زیبا انتخاب کنید.

فرهنگ، زبان، غذاهای محلی و صنایع دستی خشکبیجار، شباهت زیادی به رشت و شهرهای اطراف دارد و ماهی و برنج، اصلی‌ترین سوغات آن محسوب می‌شود. خشکبیجار برخلاف شهرهای ساحلی مازندران و برخی از شهرهای ساحلی بزرگ گیلان، بافت سنتی دارد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری خشکبیجار می‌توان ساحل امین‌آباد، ساحل امیربکنده، مرداب جکتاج، پارک شهر خشکبیجار و روستاها و دهستان‌های سرسبز را نام برد. بیشتر مردم در خشکبیجار به کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند و این داستان شهرهای زیبای گیلان است که زندگی به شکل زیبایی در آن جریان دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: حسنا شمسی‌ناز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار