مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران:

رمز موفقیت آموزش‌وپرورش در دوران کرونا، همراهی خانواده‌ها با مدارس بود

قروه (پانا) - مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: اگر همراهی خانواده‌ها با معلمان و مدیران در دوران کرونا نبود، آموزش در کشور زمین می‌خورد؛ رمز موفقیت آموزش‌وپرورش در آن دوران، همدلی و مشارکت خانواده‌ها با نظام آموزشی بود.

کد مطلب: ۱۵۹۲۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رمز موفقیت آموزش‌وپرورش در دوران کرونا، همراهی خانواده‌ها با مدارس بود

زهرا مظفر، در جلسه ستاد پروژه مهر شهرستان قروه با تأکید بر اهمیت همراهی خانواده‌ها در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: ارتباط آموزش‌وپرورش با خانواده‌ها نقش کلیدی دارد. در دوران کرونا، اگر همکاری خانواده‌ها با معلمان و مدیران مدارس نبود، آموزش متوقف می‌شد. همراهی آن‌ها یکی از عوامل مهم موفقیت در آن شرایط سخت بود.

وی با اشاره به مأموریت‌های مهم پروژه مهر افزود: همه کارگروه‌ها در پروژه مهر مهم هستند، اما سه موضوع اصلی اگر با مشکل مواجه شوند، نه‌تنها در شهرستان و استان، بلکه در سطح رسانه‌ها و حتی از سوی نماینده وزیر آموزش‌وپرورش پیگیری خواهند شد. این سه موضوع عبارت‌اند از: ۱.هیچ دانش‌آموزی نباید بدون ثبت‌نام باقی بماند. ۲. هیچ کلاسی نباید بدون معلم آغاز شود. ۳. هیچ دانش‌آموزی نباید بدون کتاب در مدرسه حاضر شود.

مظفر با اشاره به مؤلفه‌های تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت آموزش گفت: شادابی فضای مدرسه، استفاده از میز و نیمکت استاندارد، چیدمان مناسب کلاس و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی، از عوامل مؤثر در کیفیت‌بخشی به آموزش هستند.

وی همچنین خطاب به مدیر آموزش‌وپرورش قروه تأکید کرد: فرسودگی میز و نیمکت‌ها باید با جدیت پیگیری شود. حدود ۳۰ روز کاری تا بازگشایی مدارس باقی مانده و زمان بسیار محدود است. تصور نکنید دو ماه فرصت دارید؛ اکنون باید برای تعویض یا تعمیر تجهیزات فرسوده اقدام کنید.

مظفر در پایان به موضوع انتخاب مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس تأکید وزیر، انتصابات مدیریتی باید تا پایان مرداد نهایی شود. حتی اگر به‌صورت شفاهی هم شده، باید مدیر تا یک ماه پیش از شروع مدارس در محل خدمت حاضر باشد تا با معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء ارتباط بگیرد.

سید حسن رضوی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قروه نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های آموزشی در منطقه اظهار کرد: تمام کارگروه‌های مورد نیاز پروژه مهر در مدارس تشکیل شده‌اند. خوشبختانه اکنون دیگر هیچ مدرسه‌ای در شهرستان، حتی در مناطق روستایی، بدون سرویس بهداشتی نیست.

وی با بیان اینکه «هیچ مدرسه کانکسی در شهرستان وجود ندارد» افزود: تنها یک مدرسه سنگی در روستای میهم باقی مانده که برای آن یک فضای آموزشی ۶ کلاسه احداث شده، اما به دلیل بدهی به پیمانکار، امکان بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

رضوی با اشاره به قدمت مدارس شهرستان بیان کرد: ساخت مدارس در قروه از سال ۱۳۳۷ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اگرچه تعداد مدارس دوشیفته در شهرستان زیاد است، اما مدارس خاص همچون تیزهوشان و نمونه دولتی، به‌صورت تک‌شیفته فعالیت دارند.

مدیر آموزش‌وپرورش قروه با اشاره به وضعیت منابع انسانی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۰۶ نیروی شاغل و ۱۹۰۹ بازنشسته در آموزش‌وپرورش شهرستان حضور دارند. همچنین با حمایت نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس، تجهیزات مناسبی برای مدارس جذب شده که بخش قابل توجهی از نیازها را تأمین کرده است.

علی دره‌وزمی، مسئول دبیرخانه پروژه مهر آموزش‌وپرورش قروه نیز در ادامه با تشریح روند اجرایی این طرح گفت: تاکنون سه جلسه تخصصی پروژه مهر برگزار شده که دو جلسه از آن‌ها به‌صورت اختصاصی با مدیران مدارس بوده است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و دستورالعمل‌های پروژه مهر از طریق کانال رسمی آموزش‌وپرورش قروه انجام شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ خبر و ۱۲ محتوای تولیدی در این بستر منتشر شده است.

خبرنگار : دانش‌آموز: میلاد فعله‌گری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار