زلزله در فوتسال ایران به روایت وحید شمسایی

تهران (پانا)- سرمربی تیم فوتسال منحل شده تاسیسات دریایی، عامل اصلی انحلال این تیم را نبود مدیریت صحیح در فدراسیون فوتبال عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۱۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
زلزله در فوتسال ایران به روایت وحید شمسایی

وحید شمسایی در گفت‌و‌گو با پانا درباره انحلال این تیم گفت: متاسفانه این روزها فوتسال پر از ماجرا شده و هر سال انگار قرار است یک اتفاق جدید در آن رخ دهد. یک تیم خوب و پر افتخار با هزینه‌های نه‌چندان زیاد به آسانی با جابه‌جایی یک مدیر منحل می‌شود و خیلی از بازیکنان خوب و کسانی که به فوتسال علاقه‌مند و جذب این رشته شده‌اند، آواره می‌شوند .

وی ادامه داد: واقعا انسان متاسف می‌شود وفتی با یک امضا باشگاهی به این بزرگی منحل می شود. آنها می‌توانستند به جای انحلال این باشگاه که به‌دنبال آن تعداد زیادی بازیکن و کادرفنی بیکار شدند با هزینه‌های کمتری کار را دنبال کنند. تاسیسات دریایی یکی از تیم‌های محبوب فوتسال است و خیلی از جوانان به خاطر همین تیم تاسیسات دریایی علاقه‌مند به رشته فوتسال شدند اما متاسفانه با جابه‌جایی یک مدیر و رد و بدل شدن چند امضا یک تیم منحل می‌شود. تاسیسات دریایی پیشینیه قدرتمندی دارد و تنها انحلالش به ضرر فوتسال ایران است .

شمسایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: البته در انحلال تیم تاسیسات دریایی تنها حرف از نبود مدیریت باشگاه نیست، بلکه من یکی از عوامل مقصر این انحلال را فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال می‌دانم؛ به این دلیل که وقتی یک باشگاه می‌خواهد برای اولین بار در لیگ فوتسال حضور پیدا کند و باشگاه‌داری کند، باید سند یا مدرکی به منظور ضمانت انصراف‌های ناگهانی از آنها بگیرند تا خیلی زود انحلال یک باشگاه به خاطر جابه‌جایی یک مدیر انجام نشود. اگر از همان اول کمی سختگیرانه با این موضوعات برخورد می‌شد ما شاهد این اتفاقات نبودیم .

سرمربی تاسیسات دریایی تاکید کرد: از طرف دیگر متاسفانه فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال، حمایتی از باشگاه‌ها نمی‌کنند. بخش خصوصی وقتی در یک لیگ سرمایه‌گذاری می‌کند اما آنطور که می‌خواهد دیده نمی‌شود طبیعی است که بی‌انگیزه شود.

وی ادامه داد: وقتی یک باشگاه قهرمان می‌شود اما هیچ پاداشی به آنها داده نمی‌شود و تازه باید مبلغی هم بابت ورود به لیگ برای سال آینده پرداخت کند مطمننا انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند و باشگاه‌ها از حضور در لیگ انصراف می‌دهند. در مقابل، پرسپولیس و استقلال از گروه خود در لیگ قهرمانان اسیا صعود می‌کنند و حتی به خاطر همین صعود پاداش می‌گیرند. فوتسال این همه افتخارافرینی می‌کند اما دیده نمی‌شود و هیچ زمانی در لیگ ما حرفی از پاداش مطرح نیست .

آقای گل سابق فوتسال جهان افزود: همه می‌گویند انحلال تاسیسات شوک به فوتسال بود اما من می‌گویم زلزله در فوتسال آمد و حالا با قاطعیت می‌گویم اگر ما به دنبال موفقیت در جام جهانی 2020 هستیم باید از باشگاه‌ها را کنیم و فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید به دنبال اسپانسر و پخش مستقیم تلویریونی باشند؛ وگرنه باز هم در لیگ فوتسال شاهد این اتفاقات خواهیم بود. امروز تاسیسات منحل شد و فردا یک تیم دیگر به آسانی از لیگ کنار می‌کشد. در این وضع باشگاه‌ها نیستند که ضرر می‌کنند بلکه فوتسال ما به مرحله نابودی کشیده می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار