مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد؛

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه

هرمزگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی استان، خبر از ارائه خدمات آموزشی به 430 هزار دانش‌آموز با 23 منطقه آموزشی در 13 شهرستان داد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه

محمد قویدل در جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی در بین دانش‌آموزان گفت: راه‌اندازی مدارس وابسته به حوزه در دستورکار است و تا مهر سال جاری حداقل ۲۰ مدرسه وابسته به حوزه در مقاطع مختلف در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد که امیدواریم نقشی در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی - اسلامی داشته باشیم.

قویدل با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با ۲۳ منطقه آموزشی در ۱۳ شهرستان استان به ۴۳۰ هزار دانش‌آموز خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور، سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و بوموسی اختصاص داده شده و از بین جوانان تحصیلکرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزیره بوموسی اختصاص داده شده است.

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست بر ضرورت همکاری متقابل این 2 نهاد برای تربیت نسلی مومن و انقلابی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه دشمنان بیش از هر چیز به دنبال هویت دینی و ملی ما هستند، گفت: باید هویت ملی و دینی دانش‌آموزان را به آن‌ها یادآور شویم و مبلّغان را برای حضور در بین دانش‌آموزان توانمندسازی کنیم.

وی همچنین بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مبلغان و طلاب شاغل در آموزش و پرورش تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به همکاری‌های بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این خصوص عنوان کرد: تهیه نقشه راه، کار را برای ما سهل‌تر خواهد کرد و باید نقشه راه را برای همکاری متقابل تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان در سایه تربیت حاصل می‌شود افزود: در گام دوم انقلاب باید نسلی همتراز با این چشم‌انداز تربیت کنیم و همچنین هویت‌یابی و بازیابی هویت دینی و ملی دانش‌آموزان از وظایف اصلی ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اشاره به ظرفیت‌های فراوان قرآنی در آموزش و پرورش، تقویت دارالقرآن‌های دانش‌آموزی را گوشزد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان علاوه بر ذکر این نکته که در بحث مهارت‌های اعتقادی و ارتباطی از ظرفیت روحانیت استفاده شود، خواستار توانمندسازی مبلغان در آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های مهارتی، آموزشی و ضمن خدمت در جهت نیل به اهداف شد.

دانش‌آموز خبرنگار: معصومه پای‌برجای

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار