استاندار مازندران: معلمان به دانش‌آموزان پرسشگری را بیاموزند

ساری (پانا) - استاندار مازندران با تأکید بر اینکه پرسشگری باید با شیوه تدریس و نوع رفتار متقابل معلم و دانش‌آموز فراهم شود، از معلمان خواست که دانش‌آموزان را به پرسشگری وادار کنند.

کد مطلب: ۹۵۵۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: معلمان به دانش‌آموزان پرسشگری را بیاموزند

احمد حسین‌زادگان در آیین نمادین نواختن زنگ بازگشایی مدارس مازندران در مدرسه 15 خرداد شهرستان نوشهر، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، مدرسه و فرهنگیان و اولیا را سه ضلع از مثلث موثر در توسعه کشور برشمرد و گفت: «آنچه به آن کمتر توجه شده است، ارتباط منطقی بین این سه ضلع است از ظرفیت اولیا و مربیان بهره کافی نبرده‌ایم. اولیا دانش‌آموز را به مدرسه می‌فرستند اما تکلیف و وظیفه‌شان تمام نمی‌شود و مدرسه نیز در چند ساعت کارش به اتمام نمی‌رسد و باید حلقه اتصال بین این دو ترمیم شود.»

او تأکید کرد که علت ایجاد نهاد انجمن اولیا و مربیان، بهره‌مندی از ظرفیت، نظر و دخالت خانواده در فرایند آموزش فرزندانشان است.

استاندار مازندران به موضوع پرسشگری و حقوق دانش‌آموزان نیز پرداخت: «میزان وقتی که دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌گذرانند کمتر از آموزش مربیان و خانواده‌ها نیست. فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی با آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و تجدید نظر در محتوای درسی برای آنان قابل تشخیص خواهد بود.»

حسین‌زادگان تأکید کرد که حقوق دانش‌آموزان مانند برخورداری از بهداشت، سلامت، پرسشگری باید با شیوه تدریس و نوع رفتار متقابل ما فراهم شود: «معلم باید دانش‌آموز را به پرسشگری وادار کند. در فضای متکلم وحده چه لزوی به حضور دانش‌آموز در مدرسه است وقتی فرصت پاسخ خلاقانه به پرسش‌ها را نداشته باشد.»

او اراده مشترک، عزم جدی و فکر به ارمانهای بزرگ را عوامل توسعه کشور دانست و گفت: «خلاقیت اما ذاتی نیست و ما باید دانش‌آموز را به سمت نواوری و خلاقیت ببریم و اعتماد به نفس در آنان ایجاد کنیم.»

تاکید استاندار بر سخنگویی یک دانش‌‌آموزان این مدرسه به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان در مراسم امروز بود تا تمرین حضور در جامعه باشد: «ما در تعلیم مشکل نداریم. به قدر کافی کتاب و آموزش داریم. باید مهارت‌ها و سبک زندگی، احترام به قانون، احساس مسولیت و در مجموع فرهنگ اجتماعی را بیاموزیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار