مدیران آموزش و پرورش مرزنآباد، چهاردانگه و کلاردشت:
تکمیل پروژههای نیمهتمام و عدالت آموزشی اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است
مدیران آموزش و پرورش مرزنآباد، چهاردانگه و کلاردشت در سی و هشتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور، تکمیل پروژههای نیمهتمام و عدالت آموزشی را اولویت آموزش و پرورش منطقه خود در سال تحصیلی جدید برشمردند.

عبدالله نقیپور، مدیر آموزش و پرورش کجور با تأکید بر کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم گفت: جذب نیروهای متخصص از طریق سهمیههای ویژه و استفاده از ظرفیت بومیان برای تأمین معلم و کارکنان مدارس ضروری است.
نقیپور از طرحهای موفق منطقه مانند ایجاد مراکز شبانهروزی برای تحصیل دختران و مولدسازی مدارس بلااستفاده برای اشتغال پایدار یاد کرد.
لیلا تقوی، مدیر آموزش و پرورش مرزنآباد، بر پیشگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانشآموزان مناطق کمبرخوردار تأکید کرد و افزود: اجرای برنامههای مشاوره تحصیلی، آموزش آنلاین و نیمهحضوری در روستاهای صعبالعبور، و طرح همیار معلم برای حمایت از دانشآموزان ضعیفتر از جمله اقدامات ما برای تحقق عدالت آموزشی است.
تقوی همچنین جشنواره مهارتآموزی روستایی را الگویی موفق برای علاقهمند کردن دانشآموزان به مدرسه معرفی کرد.
اسماعیل مهدینژاد،مدیر آموزش و پرورش چهاردانگه، با اشاره به آمادهسازی همهجانبه مدارس گفت: اجرای پروژه مهر در ابعاد آموزشی، عمرانی، ورزشی و فرهنگی از اولویتهای ماست و تلاش میکنیم مدارس برای آغاز سال تحصیلی به صورت کامل مهیا باشند.
مهدینژاد به احداث مدارس جدید در روستاها و توزیع نوشتافزار و بستههای معیشتی بین دانشآموزان نیازمند اشاره کرد.
راحله یزدانپور، سرپرست آموزش و پرورش کلاردشت، تکمیل نیروی انسانی متخصص و پیشگیری از بازماندگی از تحصیل را از برنامههای اصلی این اداره برشمرد و افزود: هدایت تحصیلی متوازن و توجه ویژه به رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش، الگویی موفق برای جذب حداکثری دانشآموزان است.
این مدیران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش، تجهیز مدارس و بهرهگیری از ظرفیت فرهنگیان بازنشسته و خیرین برای بهبود فضاهای آموزشی تأکید کردند و آن را از مهمترین اولویتهای سال تحصیلی جدید دانستند.
ارسال دیدگاه