تولید یکهزار و ۴۷کیلوگرم زعفران در لرستان

خرم‎آباد(پانا)- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکهزارو ۴۷کیلوگرم زعفران در سطح ۳۸۱ هکتار از اراضی لرستان تولید می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید یکهزار و ۴۷کیلوگرم زعفران در لرستان

علیرضا احمدوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارپانا،با بیان اینکه سال گذشته سطح زیرکشت زعفران در لرستان ۳۱۰ هکتار بود افزود: امسال این میزان به ۳۸۱هکتار افزایش یافته و پیش بینی می شود تا خرداد سال آینده ۳۰ هکتار به سطح زیرکشت زعفران در استان افزوده شود.

وی افزود: متوسط برداشت زعفران در هر هکتار بین پنج تا هشت کیلوگرم است و باتوجه به کیفیت بالا این محصول و زمین های مستعد می توان این میزان را افزایش داد.

احمدوند بیان کرد: یکهزار نفر در ۳۸۱هکتار زمین زیرکشت زعفران مشغول به کار هستند و باتوجهبه حساسیت موقع برداشت این محصول باید از دانش کافی برای برداشت برخوردار باشند.

وی گفت: زعفران در لرستان برندسازی نشده و باتوجه به عطر، مزه و کیفیت بالای این محصول تولید شده در استان، جایگاهی در کشور ندارد و اکنون به صورت سنتی بسته بندی می شود.

وی ادامه داد: سودآوری زعفران ۱۰برابر کشت گندم است و باتوجه به نیاز کم این محصول به آب و همچنین قابلیت کاشت در زمین های غیرقابل کشت، کشاورزان می توانند با کسب آگاهی از نحوه کاشت، داشت و برداشت به کشت این محصول پررونق روی آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار