تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

سراسر عمر شهید مطهری آکنده از تعلیم و روشنگری بود

قم (پانا) - تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شهید مطهری، جانش را در راه خدا و برای مردم صَرف کرد و سراسر عمرش آکنده از تعلیم، تزکیه و روشنگری بود.

کد مطلب: ۱۴۶۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سراسر عمر شهید مطهری آکنده از تعلیم و روشنگری بود

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر در دیدار علیرضا رحیمی (مدیرکل آموزش و پرورش استان قم) با گرامیداشت هفته تعلیم و تربیت و روز معلم اظهار کرد: تعهد آحاد مختلف جامعه از جمله معلمین و اساتید به اسلام و شهدا و انقلاب خیلی بیشتر شده است.

وی گفت: در بیش از ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد عبرت‌ها و درس‌های شیرین و تلخی بودیم که هر کدام می‌توانست ایمان و اعتقاد مردم را دستخوش تغییر قرار دهد.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: بخش اعظمی از جوانان و فرزندان سرزمین‌مان با این که امام(ره) و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، تعهد وصف‌ناپذیری نسبت به اسلام و انقلاب دارند.

وی افزود: این که افرادی که مبادی و موسس انقلاب را درک نکردند، اینگونه پای نظام اسلامی ایستادگی می‌کنند، نشان‌دهنده رشد و تعالی ایمان در جامعه است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این که سطح بینش مردم نسبت به سال‌های نخستین انقلاب ارتقا یافته است، اظهار کرد: در سال‌های نخستین انقلاب، نگاه همه مردم نسبت به انقلاب عمیق نبود و بخشی از جامعه برای مقابله با فساد و ظلم‌های رژیم پهلوی با انقلاب همراه شدند اما بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب با عبور از بحران‌ها خلوص انقلابی ملت ایران بیشتر و ناخالص‌ها جدا شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عملیات وعده صادق و پاسخگویی فرزندان جوان و انقلابی سرزمینمان به رژیم غاصب صهیونیستی اشاره و ابراز کرد: فرزندان سلحشور سرزمین‌مان، پیام دقیق و روشنی به چند سال یاوه‌گویی‌ رژیم غاصب صهیونیستی دادند.

آیت‌الله سعیدی بر اهمیت توجه به زیرساخت معرفتی جشن‌های دهه کرامت تصریح کرد و با بیان این که اساس و مبنای این جشن‌ها باید عارفاً به حقها باشد، اظهار داشت: برپایی جشن‌ها باید بهانه‌ای برای افزایش معرفت دانش‌آموزان، شرکت‌کنندگان و فعالان برگزاری این مراسم باشد.

وی ابراز کرد: کار آموزش و پرورش در شهر مقدس قم در عین سختی، بسیار شیرین و معنوی است. گرایش کلی تمام مدارس قم در عین توجه به الزامات آموزشی و ارائه رویکردهای تخصصی باید توجه به این نکته باشد که کار فرهنگی و آموزشی ما در بستر حرم اهل بیت(ع) دنبال می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) آثار بازخورد نظرسنجی‌های دانش‌آموزی در ترسیم اولویت‌ها و ایجاد جاذبه‌های تحصیلی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: صداقت کودکان و نوجوانان در بیان علاقه‌مندی‌ها، دغدغه‌ها و انتظارات باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: شهید مطهری، شمع فروزان بصیرت‌بخش و دانش‌افزا بود و جان و سلامتی‌اش را در راه خدا و برای مردم صَرف کرد و سراسر عمر این شهید بزرگوار آکنده از تعلیم، تدریس، تزکیه و روشنگری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار