«بازی آرا» بازی‌های ایرانی را به سبد خانواده‌های ایرانی اضافه می‌کند

تهران (پانا) - دبیر تولید بازی‌های رایانه‌ای بازی آرا این رویداد را یک رویداد ملی با محتوای ارزش‌های ایرانی اسلامی دانست و گفت سعی می‌شود با حمایت از گروه‌های تولید کننده خانواده‌هابا سبک‌ها و موضوعات مختلف بازی‌های ایرانی آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
«بازی آرا» بازی‌های ایرانی را به سبد خانواده‌های ایرانی اضافه می‌کند

صبح امروز نشست خبری نخستین رویداد محتوایی بازی‌های رایانه‌ای (بازی آرا) با حضور مدیران بخش‌های مختلف این رویداد هنری در مجتمع سرچشمه برگزار شد.

در بخشی از این نشست محمد امین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانه‌ای با اشاره به جنایات رژیم صهیونستی گفت: امروز در شرایطی هستیم که در دنیا یک جنایت بی‌سابقه اتفاق افتاده است اما طی ماه‌های اخیر از سمت دیگری یک بیداری بسیار وسیع علیه ظلم استکبار در جهان به‌وجود آمده است.

وی ادامه داد: مردم کشورهای غربی که تا امروز حامی رژیم صهیونستی و ظالمان بودند بیش از مردم کشورهای دیگر به خیابان‌ها آمدند و مطالبه خود را برای مباره با ظلم اعلام کردند و این تازه شروع ماجرا است و این راه ادامه پیدا می‌کند.

حاجی هاشمی تصریح کرد: در روزهای اخیر چند دولت اعلام کردند ارتباط خود را در زمینه‌های مالی و سیاسی با رژیم صهیونیستی قطع می‌کنند. همچنین نخبگان در کشورهای دیگر به یک تصمیم رسیدند که تبعاتی برای آنها داشته است و فشارهای بسیاری به آنها از سوی دولت‌های غربی روانه شده است.

وی به برگزاری رویداد بازی آرا اشاره کرد و گفت: در رویداد بازی آرا سعی داریم مباحث محتوایی و عمیق را مطرح کنیم. از بازی‌سازان درخواست کردیم اگر طرح و بازی نیمه تمام دارند و دوست دارند آن را به اتمام برسانند اثر خود را ابتدا در رویداد ثبت کنند.

حاجی هاشمی یادآور شد: در بخش مقاومت ، دفاع مقدس و استکبار آثار زیادی به دست ما رسیده است و فقط در موضوع غزه و فلسطین 6 اثر به این رویداد ارسال شده است.

وی اضافه کرد: استقبال بازی‌سازان در مقوله مقاومت و دفاع مقدس نشان می‌دهد که این عطش در بین کاربران و مخاطبان وجود دارد که از بازی‌های رایانه‌ای استقبال کنند.

رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: وظیفه ما است که در حوزه رسانه حرف خود را بزنیم و این امر با رویدادهایی چون رویداد بازی آرا شکل می‌گیرد و رویداد بازی آرا یک حرکت کامل کننده است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد تنها یک رویداد بازی نیست و ما تلاشمان بر این است که بازی‌ها به اجرا برسد.به همین دلیل با مجموعه‌هایی که در حوزه رسانه ای اولویت فرهنگی دارند مذاکره شد و تصمیمات خوبی برای کامل شدن بازی‌های نیمه کامل نشده و طرح‌ها صورت گرفت.

حاجی هاشمی تصریح کرد: این رویداد مکمل جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر خواهد بود زیرا بازی‌های رایانه‌ای یک صنعت خلاق است و هر بازی ایده جدیدی دارد.

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازی‌آرا با اشاره به این مطلب که بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند، گفت: همه آنچه رسانه‌های دیگر دارند بازی‌های رایانه‌ای دارا هستند.

وی با اشاره به نقش بازی‌های رایانه‌ای در تربیت نسل جوان گفت: بازی‌ها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند تاریخ را روایت کنند و پیام‌های مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازی‌هایی هستند که درمان‌گر انسان‌ها هستند و به لحاظ ظرفیت‌های انتقال پیام از رسانه‌های دیگر کم ندارند.

عبداللهی در ادامه با اشاره به این مطلب که رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت ظرفیت محتوایی ایجاد شده حرکت می کند ، گفت: ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتوا‌های ایرانی، اسلامی بازی‌ها را طراحی کرده و از دغدغه خانواده‌ها را در این زمینه بکاهیم.

وی به بخش‌های مختلف این رویداد هنری اشاره کرد و گفت: رویداد بازی‌آرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون 52  تیم آثار خود را در رویداد ثبت کرده‌اند.

دبیر رویداد بازی آرا خاطرنشان کرد: از بین آثار ارسالی، 20 اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محور‌های مختلف رویداد نشان می‌دهد که ظرفیت بازی‌سازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازی‌های رایانه‌ای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است..

وی  با بیان این مطلب که تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور در رویداد بازی‌آرا حضور دارند، گفت: امیدواریم در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیت‌های خوبی برای ورود بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار