نخستین اجلاس معاونین امور اجتماعی دانشگاه های قطب 5

شیراز (پانا) - نخستین اجلاس روسای معاونت اجتماعی و معاونین بهداشتی ، مدیران شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قطب 5کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین اجلاس معاونین امور اجتماعی دانشگاه های قطب 5

این همایش در روز7شهریور ماه با حضور دکتر ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش کشور و روسای دانشگاههای 5منطقه جنوب کشور در شیراز برگزار شد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش کشور در این همایشبا اشاره به اینکه ماده ی 10 قانون در سال 1364وزارت بهداشت را موظف دانسته است که یک موسسه برای کار خیرین و نظارت بر خیریه های سلامت ایجاد شود گفت: این کار نزدیک به 3 دهه عقب افتاد و به اندازه معاونین اجتماعی اداره کل خیرین شکل گرفت که کار بهره گیری از ظرفیت خیرین سلامت کشور را دنبال می کند.

سید محمد هادی ایازی ادامه داد :بر همین اساس خوشبختانه طبق سازماندهی صورت گرفته موفق شدیم طی سال 95 نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان و در سال 96حدود هزار و 700 میلیارد تومان از مشارکت خیرین بهره مند شویم که در حوزه های مختلف کمک کنند به بیمارستان ها،مراکز بهداشتی،درمانگاه ها،کلینک ها و همینطور در سال 97 کمک خیرین را خواهیم داشت.

وی افزود: با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت نیز گفت: استفاده از ظرفیت خیران ایرانی خارج از کشور در اولویت های وزارتخانه قرار دارد که در این راستا به زودی توافق نامه میان ۲ وزیر منعقد می شود.

ایازی تصریح کرد: در حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز شاهد حضور ایرانی های فراوان هستیم که تاکنون نیز کمک های فراوانی به خصوص در استان فارس داشته اند.

وی گفت: این طرح برای تمام کشور هایی که ایرانی ها در آنها ساکن هستند قابل اجرا هست و ایرانی ها می توانند در این حوزه ها شرکت کنند. هدف این است که ایرانی هایی که در خارج کشور هستند بتوانند اقدامات خیر خواهانه ی خود را در راه های نیک خرج کنند.

وی یادآور شد: از این ظرفیت های بزرگ نیز تاکنون در شهرهای شیراز، تبریز، تهران و.. استفاده شده است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت یادآور شد: تاکنون از مجموع کمک های خیرین۴۰ بیمارستان ساخته و ۴۰ بیمارستان نیز در حال ساخت است.

ایازی افزود: نباید فراموش کرد کرد اکثر تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی توسط خیرین تامین می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دریافت کمک های مالی در فضای مجازی نیز گفت: دریافت پول اگر در قالب خیریه های سلامت باشد مورد تایید است اما اگر در فضای مجازی فیلمی پخش شود مورد تایید نیست.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مردم نیز توجه داشته باشند که کمک به بیماران باید از طریق مراکز خیریه دارای مجوز انجام شود.

در این کنفرانس مسائل و مشکلات سلامت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بیشتر بخش های آن نیز به پانل های تخصصی در ارتباط با ایجاد شبکه سلامت در محله های محروم اختصاص داشت .

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار