مدرس کشوری تشکیلات سازمان دانشآموزی:
شناسایی و پرورش مهارتهای دانشآموزان کلید پیشرفت کشور است
کهریزک (پانا) - مدرس کشوری تشکیلات سازمان دانشآموزی بر اهمیت مهارتآموزی برای دانشآموزان تأکید کرد و از ضرورت شناسایی استعدادها و توانمندیهای آنان سخن گفت و همکاری خانوادهها و جامعه را در این مسیر حیاتی دانست.

علی نوروزی، مدرس کشوری تشکیلات سازمان دانشآموزی در حاشیه کارگاه آموزش مهارتهای تشکیلات سازمان دانشآموزی در باقرشهر در گفتوگو با پانا به اهمیت مهارتی شدن دانشآموزان اشاره کرد و گفت: «اولین چشماندازی که در پیش داریم این است که همه دانشآموزان به سمت کسب مهارتهای عملی و علمی پیش بروند. هدف ما تشویق دانشآموزان به یادگیری تواناییهایی مانند گرهزنی چوب و طناب و همچنین چادرزنی است.»
او به اهمیت شناسایی و حمایت از دانشآموزانی که در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند، پرداخت و تصریح کرد: «باید این دانشآموزان را در گروههای تشکیلاتی خود وارد کنیم. پرورش استعدادها و شناخت توانمندیهای آنها یکی از انگیزههای مهمی است که امروز در سازمان دانشآموزی دنبال میکنیم.»
نوروزی خاطرنشان کرد: «بسیاری از دانشآموزان میتوانند مجری، نویسنده یا حتی در زمینههای فرهنگی، آوایی و هنرهای نمایشی، مهارتهای بالقوهای داشته باشند. این دانشآموزان را در اردوها و گروههای مختلف شناسایی کرده و به تربیت اجتماعی آنها کمک میکنیم. این نوآوران آینده کشور سرمایههای ارزشمندی برای پیشبرد اهداف ملی ما خواهند بود.»
وی همکاری خانوادهها و جامعه را برای ایجاد برنامههای مؤثر در زمینه مهارتی شدن دانشآموزان ضروری دانست و بیان کرد: «خانوادهها باید با معلمان و مسئولین آموزش و پرورش همکاری کنند. وقتی دانشآموزان از فضای کوچک خانه خارج میشوند و وارد فضای بزرگ اردوها میشوند با فرهنگهای مختلف روبهرو میشوند و این تجربه به بروز توانمندیهای آنها کمک میکند.»
نوروزی با تأکید بر اهمیت شناسایی استعدادها و توانمندیهای دانشآموزان خاطرنشان کرد: «باید با همکاری یکدیگر بتوانیم بهترین دانشآموزان را شناسایی کرده و از توانمندیهای آنها بهرهبرداری کنیم.»
ارسال دیدگاه