مربی رباتیک کانون فرهنگی ملارد:
رباتیک، دریچهای به دنیای خلاقیت و نوآوری برای کودکان و نوجوانان است
ملارد(پانا)- مربی رباتیک کانون فرهنگی ملارد،رباتیک را دریچهای به دنیای خلاقیت و نوآوری برای کودکان و نوجوانان برشمارد .

زهرا کرانی، مربی رباتیک کانون فرهنگی ملارد، در گفتوگو با خبرنگار پانا، با تأکید بر اهمیت یادگیری رباتیک برای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: «رباتیک به عنوان دانشی میانرشتهای، ترکیبی از مهندسی مکانیک، برق و علوم کامپیوتر است که امروزه به یکی از جذابترین حوزههای یادگیری برای نسل جوان تبدیل شده است.»
این کارشناس رباتیک در پاسخ به سوالی درباره سن مناسب شروع یادگیری رباتیک توضیح داد: «به طور کلی کودکان از ۶ سالگی میتوانند آموزش رباتیک را آغاز کنند، اما این سن بسته به تواناییهای فردی و نوع کلاسها متفاوت است. برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال میتوان مفاهیم پیچیدهتر و برنامهنویسی ساده را آموزش داد و نوجوانان ۱۳ سال به بالا قادر خواهند بود در طراحی رباتهای پیشرفته و حتی مسابقات رباتیک شرکت کنند.»
کرانی با اشاره به اهداف آموزشی رباتیک برای کودکان گفت: «آموزش رباتیک تنها محدود به ساخت ربات نیست. این دانش به تقویت مهارتهای حل مسئله، خلاقیت، کار تیمی و تفکر انتقادی در کودکان کمک شایانی میکند.»
مربی رباتیک به برخی از مزایای یادگیری این دانش اشاره کرد که شامل موارد زیر میشود:«افزایش سطح هوش و تمرکز،رشد خلاقیت و استعدادهای نهفته،تقویت دقت و انگیزه یادگیری، توسعه مهارتهای کار گروهی ،جایگزینی مناسب برای بازیهای رایانهای ، آشنایی مقدماتی با علوم مهندسی، کرانی در پایان به برخی از پروژههای جذاب رباتیک برای دانشآموزان اشاره کرد که شامل ساخت رباتهای فوتبالیست، آتشنشان، حلکننده ماز، مسیریاب و تلهکابین میشود و تأکید کرد این پروژهها میتوانند زمینهساز کشف استعدادهای دانشآموزان در حوزههای مهندسی باشد.»
ارسال دیدگاه