مدیر دبستان شهید فهمیده ناحیه یک بهارستان:

مدیریت، نیازمند تخصص و تلاش مستمر است

بهارستان یک(پانا)- مدیر دبستان شهید فهمیده ناحیه یک بهارستان، مدیریت را نیازمند تخصص و تلاش مستمر دانست.

کد مطلب: ۱۵۷۵۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت، نیازمند تخصص و تلاش مستمر است

رضا داداشعلی، مدیر دبستان شهید فهمیده ناحیه یک بهارستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره پیچیدگی‌های مدیریت در عرصه آموزش اظهار کرد: «مدیریت انسان‌ها یکی از پیچیده‌ترین کارهای جهان است. انسان‌ها به عنوان پیچیده‌ترین موجودات در دنیا، گاهی خودشان را هم نمی‌توانند مدیریت کنند؛ در حالی که ما مسئول مدیریت تعداد زیادی از آن‌ها هستیم. به همین علت، مدیریت هیچ‌گاه کار ساده‌ای نیست و نیازمند تخصص، تلاش مستمر و مهارت‌های ارتباطی قوی است.»

وی در ادامه به اهمیت ارتباط مثبت بین مدیران و دانش‌آموزان در فرایند مدیریت اشاره کرد و افزود: «بنیان مدیریت موثر بر رفتار مثبت و برقراری روابط خوب با دانش‌آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین مدیران و دانش‌آموزان برقرار می‌کند و بدون این پیوند، توان مدیران برای تاثیرگذاری و هدایت دانش‌آموزان بسیار ضعیف خواهد بود.»

 داداشعلی همچنین درباره اهداف مهم این مدرسه در راستای پیشرفت دانش‌آموزان بیان کرد: «هدف ما از شعار 'مدرسه فردا'، پرورش دانش‌آموزانی است که آماده ورود به جامعه و نیروی کار کشور شوند. این هدف باید از مقطع ابتدایی آغاز و در مقاطع بالاتر ادامه یابد تا دانش‌آموزان امروز، نیرویی کارآمد برای فردای جامعه شوند.»

وی در ادامه مشکلات مقطع ابتدایی را بررسی کرده و گفت: «مقطع ابتدایی هم مانند مقاطع دیگر دارای مشکلات خاص خود است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در این مقطع، برقراری ارتباط مؤثر با سه ضلع اصلی یعنی دانش‌آموز، همکاران و والدین است. به ویژه در این مقطع، والدین باید درگیرتر و بیشتر از دیگر مقاطع تحصیلی باشند، زیرا دانش‌آموزان ابتدایی در سنینی هستند که به راحتی می‌توانند آسیب‌های روحی و روانی ببینند.»

مدیر دبیرستان شهید فهمیده ناحیه یک بهارستان همچنین در خصوص نحوه تعامل با دانش‌آموزان در این مقطع گفت: «در مقطع ابتدایی، بهترین روش برای ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان، به خصوص در پایه‌های اول تا سوم، ترکیب بازی و آموزش است. دبیران در این مقطع مانند یک مادر در کنار دانش‌آموزان حضور دارند و امور آموزشی را همزمان پیگیری می‌کنند. این دبیران به روحیات دانش‌آموزان آشنا هستند و در بسیاری از مواقع به آن‌ها بازخورد می‌دهند تا رفتارهای ناخوشایند اصلاح شود.»

در پایان، داداشعلی با توصیه به همکاران خود اظهار داشت: «به همکارانم توصیه می‌کنم که همیشه نیازهای دانش‌آموزان را مانند نیازهای فرزندان خود در محیط مدرسه مد نظر قرار دهند. اگر این نیازها را به دقت پیگیری کنند، مدرسه می‌تواند فضایی آرامش‌بخش برای دانش‌آموزان باشد و به درستی مدیریت شود.»

خبرنگار : دانش‌آموز؛ نازنین‌نرگس احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار