مدیر آموزش و پرورش پیشوا ومسئول سازمان دانش آموزی خبر دادند:
اجرای گسترده برنامه های تربیتی فرهنگی و اجتماعی برای رشد و تعالی دانش آموزان در سازمان دانش آموزی
پیشوا (پانا) - مدیر آموزش و پرورش پیشوا و مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان از اجرای گسترده برنامه های تربیتی فرهنگی و اجتماعی برای رشد و تعالی دانش آموزان در سازمان دانش آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان پیشوا، همزمان با سالروز تأسیس سازمان دانشآموزی، سعید تاجیک، مدیر آموزشوپرورش شهرستان پیشوا، و سید حسین اشرفی، مسئول سازمان دانشآموزی آموزشوپرورش این شهرستان، از اجرای گسترده برنامههای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی با هدف رشد و تعالی دانشآموزان خبر دادند.
تاجیک ضمن تبریک این روز به فعالان حوزه معاونت پرورشی، امور تربیتی و تربیتبدنی، سازمان دانشآموزی را یکی از بازوان توانمند آموزشوپرورش توصیف کرد و گفت: «این سازمان بستر مناسبی برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی، تقویت مهارتهای اجتماعی، رشد فضایل اخلاقی و ارتقای مسئولیتپذیری در دانشآموزان فراهم میکند.»
وی با تأکید بر تقدم پرورش بر آموزش، افزود: «نسل امروز باید از نظر روحی، اخلاقی و شخصیتی بهدرستی پرورش یابد تا آموزشهای علمی برای آنان مؤثر واقع شود. در همین راستا، اقامه نماز جماعت در مدارس با همکاری حوزههای علمیه و دفتر امامجمعه شهرستان، یکی از برنامههای محوری ماست.»
مدیر آموزشوپرورش پیشوا همچنین از برگزاری پرشور جشنهای تکلیف با حضور خانوادهها و مشارکت نهادهای فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: «فعالیتهایی نظیر اعتکاف دانشآموزی، که امسال با رشد ۴۰ درصدی همراه بود، حضور در راهپیماییها، شبهای قدر و نماز جمعه از دیگر برنامههای تقویت تربیت دینی دانشآموزان است.»
وی با اشاره به تداوم فعالیتهای پرورشی در فصل تابستان نیز گفت: «از هماکنون در حال برنامهریزی برای اجرای برنامههای تربیتی در ایام تابستان هستیم تا دانشآموزان از اوقات فراغت خود در جهت رشد فرهنگی و معنوی بهرهمند شوند.»
در ادامه، سید حسین اشرفی، مسئول سازمان دانشآموزی آموزشوپرورش پیشوا، با بیان اینکه این سازمان نقش مهمی در هویتبخشی به دانشآموزان ایفا میکند، گفت: «آموزشهایی همچون مهارتهای امدادی هلالاحمر، دورههای مسئولیتپذیری، کار گروهی و همچنین اردوهای راهیان پیشرفت از جمله برنامههایی است که دانشآموزان را با ظرفیتها و پیشرفتهای کشور آشنا میکند و روحیهٔ خودباوری و هویت ملی آنها را تقویت میسازد.»
وی افزود: «ما تلاش میکنیم در فعالیتهای گروهی، نقش اصلی را به خود دانشآموزان بسپاریم. آنها ایدهپردازی و تصمیمگیری میکنند و ما صرفاً در نقش هدایتگر، مسیر رشد خلاقیت و اعتمادبهنفس آنها را هموار میکنیم.»
اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: «هدف ما آن است که دانشآموزان ابتدا خود را بشناسند و با هویت فردی و اجتماعی خود آشنا شوند تا بتوانند در آینده نقش مؤثری در جامعه ایفا کنند.»
ارسال دیدگاه