ظریف و آمانو همزمان در پاکستان

تهران (پانا)- در حالی که وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته به منظور رایزنی با مقامات پاکستان وارد این کشور شده است، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز امروزبه منظور سفری سه روزه وارد پاکستان خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۶۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ظریف و آمانو همزمان در پاکستان

به گزارش نشنال، در جریان این بازدید، یوکیا آمانو از مراکز مختلف انرژی اتمی در اسلام آباد، کراچی و فیصل آباد بازدید خواهد کرد.

به عنوان یک عضو موسس سازمان انرژی اتمی، پاکستان همکاری عمیقی با این سازمان دارد.

به گزارش پانا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز شب گذشته در رأس هیأتی بلندپایه به پاکستان سفر کرده است.

ظریف در بدو ورود به این کشور اهداف سفر خود را تشریح و این سفر را در راستای مناسبت سیاسی و تجاری بین دو کشور عنوان کرد.

به نظر می‌رسد وزیر امور خارجه که قرار است ‌در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار کند‌، گفت‌و‌‌گو با یوکیا آمانو را نیز در دستور کار قرار دهد.

همزمانی سفر ظریف با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی است که آمانو به تازگی جدیدترین گزارش خود درباره اقدامات ایران بر اساس برجام را به شورای حکام ارائه کرده و ضمن تأیید دوباره پایبندی ایران بر برجام خروج از توافق هسته‌ای را بزرگ‌ترین اشتباه عنوان کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که برجام را «بدترین توافق» تاریخ می‌داند هم‌پیمانان اروپایی خود را تهدید کرده است که درصورت رفع نکردن «نواقص» برجام در ماه می (اردیبهشت) با تأیید نکردن تمدید تحریم‌های ایران از توافق خارج خواهد شد.

با این وجود هیچ یک از متحدان اروپایی حاضر نیستند که تن به خروج از برجام بدهند و مقامات ایرانی نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که هیچگونه مذاکره تازه‌ای درباره برجام نخواهند داشت.

اخبار ضد و نقیضی از سوی رسانه‌های خارجی مبنی بر موافقت ایران برای انجام مذاکرات منطقه‌ای با اروپا منتشر شد که به گفته این رسانه‌ها درخواست این مذاکرات از سوی اروپا به منظور راضی کردن رئیس‌جمهوری آْمریکا بری حفظ برجام است. با این حال در این مورد نیز وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هرگونه مذاکره درباره سیاست‌گذاری‌های ایران در منطقه با اروپا را رد کرده اند و وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اروپا از عملکرد خود پشیمان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار