یوسفی در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
توسعه زیرساختهای آموزشی و توجه به معیشت معلمان از برنامههای مهم مجلس در حوزه آموزش و پرورش است
تهران(پانا) - مجتبی یوسفی عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: توجه به معیشت معلمان، توسعه زیرساختهای آموزشی و توجه به ابعاد پرورشی و پژوهشی از برنامههای مهم مجلس در حوزه آموزش و پرورش است.

مجتبی یوسفی، در گفتوگو با پانا، تلاشها و اقدامات مجلس دوازدهم در زمینه اعتلای نظام آموزش و پرورش گفت: «در مجلس دوازدهم تلاش شد با تدوین قوانینی در قالب طرح تحول آموزش و پرورش، سه بُعد مهم این حوزه مورد توجه قرار گیرد: توجه به معیشت معلمان، توسعه زیرساختهای آموزشی و توجه به ابعاد پرورشی و پژوهشی.»
عضو سابق هیات رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «اجرای صحیح اسناد بالادستی بهویژه در وزارت آموزش و پرورش از مسائل مهم و اساسی است. این مسئله البته در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم نیز قابل بحث و بررسی است.»
یوسفی با تأکید بر لزوم بازنگری در اجرای نظام رتبهبندی معلمان گفت: «گرچه این قانون در مجلس گذشته تصویب شد، اما همچنان نیازمند اصلاح است تا عدالت در پرداخت و ارتقاء معلمان شریف کشور رعایت شود.»
وی با انتقاد از روشهای سنتی تدریس در برخی مدارس اظهار کرد: «لازم است با نگاهی نو، روشهای آموزشی بهروز شوند تا پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشند. همچنین باید به بعد پرورشی و هویتساز نظام آموزشی که ریشه در فرهنگ ایرانی-اسلامی دارد، توجه ویژه شود.»
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر معدل در کنکور، گفت: «نمیتوان دانشآموزی را که در یک روستای محروم با حداقل امکانات تحصیل میکند، با فردی در شمال تهران در یک کفه ترازو قرار داد.»
یوسفی در ادامه بر لزوم تعیین تکلیف نیروهای فعلی و جذب معلمان جدید تأکید کرد و افزود: «در برنامه هفتم توسعه، پیشبینی کردهایم که تا پایان برنامه هفتم یعنی سال پنجم ورودی دانشگاه فرهنگیان به ۱۰۰ هزار نفر در سال برسد تا بتوانیم بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.»
وی خاطرنشان کرد: «تعلیم و تربیت تعطیلبردار نیست و کمبود معلم، کیفیت آموزش را بهشدت تحتتأثیر قرار داده است. معلمان فعلی سالها از عمر خود را صرف خدمت کردهاند، اما همچنان در وضعیت استخدامی مبهمی بهسر میبرند. این مسئله باید هرچه سریعتر ساماندهی شود.»
ارسال دیدگاه