دبیر اجرایی پروژه مهر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان:
شعار پروژه مهر امسال «توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه» است
اصفهان( پانا)_ گفت: پروژه مهر امسال با شعار "توسعه عدالت آموزشی برای ایران، برای مدرسه" آغاز شده است. این پروژه فرآیندی است که در سالهای گذشته نیز وجود داشته و به مرور تکمیلتر شده و اکنون شاخصها و آیتمهای مطرح در آن بهروزتر، دقیقتر و عینیتر شدهاند.
سید مجتبی حسینی، دبیر اجرایی پروژه مهر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان، با اعلام آغاز اجرای پروژه مهر در این ناحیه، گفت: «پروژه مهر امسال با شعار "توسعه عدالت آموزشی برای ایران، برای مدرسه" آغاز شده است. این پروژه فرایندی است که در سالهای گذشته نیز وجود داشته و به مرور تکمیلتر شده و اکنون شاخصها و آیتمهای مطرح در آن، بهروزتر، دقیقتر و عینیتر شدهاند.»
ایشان ادامه داد: «در این کارگروه، برنامهریزی برای فرایندهای آموزشی، پرورشی و عمرانی مدارس در طول یک سال تحصیلی انجام میشود که این برنامهریزی از خرداد ماه با ثبتنام دانشآموزان، ساماندهی نیروی انسانی، تعمیرات و بهسازی فضاهای آموزشی آغاز شده و تا سال آینده ادامه خواهد داشت. در این مسیر، اهداف کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت در نظر گرفته شدهاند.»
وی با اشاره به سیاستهای اصلی پروژه مهر افزود: «اولین سیاست، توسعه عدالت آموزشی است که دربرگیرنده مباحث مربوط به نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و ثبتنام دانشآموزان است. سیاست بعدی، افزایش کیفیت آموزش است. همچنین، مشارکت اجتماعمحور از دیگر سیاستهای مهم این پروژه است که با همکاری خانوادهها، معلمان و جوامع محلی اجرا میشود.»
حسینی گفت: «توجه به سلامت و ایمنی، از جمله سیاستهای جدیدی است که در پروژه مهر گنجانده شده و هدف آن فراهم کردن محیطی ایمن و سالم برای دانشآموزان و کارکنان مدارس است. همچنین، تقویت پژوهشسراها با توجه به نیازهای جامعه و تحولات علمی، بهعنوان یکی از محورهای جدید به پروژه افزوده شده است.»
ایشان در ادامه با تشریح کارگروههای فعال در پروژه مهر اظهار داشت: «نخستین کارگروه، کارگروه تأمین، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی است که در حوزه پشتیبانی فعالیت دارد. ابلاغ اعضا از سوی حوزه پشتیبانی انجام شده و وظایف بر اساس بخشنامه تعیین شده است.»
وی افزود: «کارگروه بعدی، کارگروه برنامهریزی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی است که در آن سازماندهی نیروی انسانی و همچنین انتخاب و انتصاب مدیران انجام میشود. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و مهمترین اقدام در پروژه مهر، انتخاب مدیرانی است که توانایی اجرای سیاستهای آموزش و پرورش را داشته باشند.»
دبیر اجرایی پروژه مهر ادامه داد: «کارگروه توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت کودکان زیر ۷ سال نیز در حوزه آموزش ابتدایی فعالیت میکند. اهداف این کارگروه مشخص شده، ابلاغ اعضا صادر شده و مصوبات آن در جلسات مورد بررسی قرار گرفته و در حال پیگیری برای اجراست.»
ایشان گفت: «کارگروه کیفیتبخشی آموزشی و ثبتنام دوره ابتدایی نیز در حوزه آموزش ابتدایی فعالیت دارد و اعضای آن مشخص و ابلاغ شدهاند و وظایفشان نیز تعیین شده است.»
وی افزود: «در دوره متوسطه نیز کارگروه کیفیتبخشی آموزشی و ثبتنام دوره متوسطه فعال است. شرح وظایف و مصوبات این کارگروه انجام شده و بخشی از آن نیز در حال اجرا و پیگیری است.»
سید مجتبی حسینی ادامه داد: «کارگروه کیفیتبخشی تربیت بدنی و تندرستی که در حوزه پرورشی و تربیت بدنی مستقر است، وظایف خود را طبق ابلاغ انجام داده و جلساتی نیز برگزار کرده است. ادامه امور نیز در همان حوزه در حال پیگیری است.»
وی در پایان گفت: «آخرین کارگروه، کارگروه اطلاعرسانی و رسانه است که زیر نظر روابط عمومی مشغول به کار است و وظیفه اطلاعرسانی درباره فعالیتها و اقدامات انجام شده در پروژه مهر، بهویژه در تابستان را برعهده دارد.»
ارسال دیدگاه