مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
رفع چالشهای آموزش و پرورش خوزستان نیازمند همکاری مسئولان کشوری و استانی است
اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: خوزستان، جزو استانهای پرچالش کشوری محسوب میشود و برای مشکلات، نیازمند همکاری مسئولان کشوری و استانی هستیم.
ناصر علیفر در نشست فصلی هیئترئیسه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی استان که در تالار غدیر این اداره کل با حضور معاون پرورشی و فرهنگی، رئیس سازمان دانشآموزی و اعضای هیئترئیسه مجلس شورای دانشآموزی استان برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان جزو استانهای پرچالش کشور محسوب میشود، گفت: برخلاف تصورات که فکر می کردیم به واسطه نبود کمبود معلم در مدارس و بهرهمندی همه کلاسها در همه مقاطع تحصیلی از وجود آموزگار، مهرماه امسال را با کمترین دغدغه و مشکل آغاز می کنیم، اما در روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید، به دلیل آلودگی هوا مدارس فعالیت خود را با دو ساعت تاخیر آغاز کردند.
وی به غیرحضوری مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در بیشتر روزهای آبان ماه به دلیل آلودگی شدید هوا، افزود: با تلاشهای بسیار ، مدارس مقطع متوسطه دوم به دلیل حساسیتهای تحصیلی و در پیش بودن امتحانات نهایی و کنکور، کلاسها به صورت حضوری برگزار شدند.
علیفر، مسائل یاد شده چالشهای تحصیلی و آموزشی و عقب افتادن و محرومیت دانشآموزان خوزستانی از آموزشهای حضوری عنوان کرد: آموزشهای غیرحضوری هیچگاه نمی توانند جای آموزشهای حضوری را بگیرند و همین موضوع باعث می شود تعلیم و تربیت با مشکلاتی مواجه و دانش آموزان دچار افت تحصیلی شوند، بنابراین باید از مسئولان استانی و کشوری بخواهیم به صورت جدی به مشکلات استان ورود کرده و آنها را حل کنند.
وی تصریح کرد: در استان همه تلاش خود را برای هموار کردن مشکلات به کار گرفتهایم ، اما لازم است مسئولان مربوطه دامنه اختیارات بیشتری به ما بدهند تا بتوانیم چالشهای موجود را به نوعی رفع کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا از حوزه وظایف این اداره کل خارج است و دستگاههای مربوطه باید برای رفع آن چارهاندیشی کنند، اظهار کرد: در زمینه تامین تجهیزات آموزشی باید دستگاهها در قالب مسئولیتهای اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کنند تا شاهد ارتقاء کیفیت آموزشی باشیم.
وی بر استفاده از ظرفیت معلمان و دانشآموزان برای رفع مشکلات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و... تاکید و بیان کرد: یکی از شعارهای ما در آموزش و پرورش، «از هم، به هم و باهم آموزی» است و هردو گروه معلمان و دانشآموزان را در برمیگیرد.
علیفر با بیان اینکه یادگیری موثر است که منجر به تغییر رفتار شود، افزود: اتکای ما بر مبنای حفظیات نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، بنابراین ملزم به اجرای صحیح و موثر یادگیری منجر به تغییر رفتار هستیم.
ارسال دیدگاه