درس ایثار و فداکاری از پشت نیمکت‌های مدارس:

حکایت معلمی که به میز و نیمکت‌ها جان دوباره می بخشد

اهواز (پانا)- پشت هر میز و نیمکت داستان های بسیاری نهفته است، از هیاهوی دانش آموزان در زنگ های تفریح گرفته تا طعم شیرین یادگیری، آنجا که معلم با عشق و علاقه ای بی مثال، درس های زندگی را یک به یک به دانش آموزان یاد می دهد و شاید کسی تصور نمی کرد اینبار معلمی از خوزستان، نه با کتاب بلکه با همین میز و نیمکت‌ها به دانش آموزان درس بدهد، درسی از جنس ایثار و مسئولیت.

کد مطلب: ۱۶۲۱۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
حکایت معلمی که به میز و نیمکت‌ها جان دوباره می بخشد
حبیب جادر یکی از هنرآموزان استان خوزستان و شاغل در هنرستان فجر می باشد، معلمی که دغدغه میز و نیمکت های مدارس را داشت و به دنبال راهی بود تا به سهم خود کاری کند. وی دراین خصوص توضیح داد: در دهه ۸۰ هنرجوی رشته صنایع چوب بودم در آن زمان با همراهی دبیر خود و بسیج سازندگی حدود دو هزار میز و نیمکت را بازسازی و تعمیر کردیم.

وی ادامه داد: زمانیکه خودم هنرآموز شدم نیز همین ایده را در سر داشتم تا به اندازه توان کاری برای دانش آموزان انجام دهم. به مدارس فراخوان دادیم که اگر میز و نیمکت نیاز به تعمیر دارند برای ما ارسال کنند.

جادر بیان کرد: پس از پایان کلاس درس، میز و نیمکت‌ها را براساس نوع نیاز به کار طبقه بندی می کنم و سپس شروع به بازسازی آنها می کنم.

وی گفت: یکی از چالش‌ها، کمبود مواد اولیه است که البته تعدادی از خیَران در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این مواد را تهیه می کنند  اما به مواد اولیه بیشتری نیاز داریم.

این هنرآموز گفت: تمام تعطیلات تابستان باوجود گرمای هوا، با عشق و علاقه به کار بازسازی میز و نیمکت ها مشغول بودم. اعتقاد دارم که داشتن میز و نیمکت سالم و مرتب یکی از ابتدایی ترین حقوق دانش آموز است.

وی ادامه داد: هر میز و نیمکتی را که بازسازی می کنم در تصورم قرار است به دست فرزندان خودم برسد به همین دلیل است که باوجود سختی ها، از این کار لذت می برم.

جادر با اشاره به اینکه هنرجویان هنرستان نیز او را در این راه همراهی می کنند، گفت: هنرجویان هم آموزش می بینند و هم در این کار خیر سهیم هستند. تلاش می کنم تا هر از گاهی از درآمد معلمی خود دستمزدی هرچند اندک به هنرجویان بدهم.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: از دانش آموزان انتظار داریم که از میز و نیمکت ها مراقبت کنند چراکه دست این دانش آموزان امانت است. نهایت استفاده را از این وسایل کنند  و در عین حال امانت دار باشند.

به گفته این هنرآموز، این حرکتی خودجوش است که هیچگونه منافع مادی و مالی ندارد. انتظار داریم که خیَران و شرکت ها در قالب مسئولیت های اجتماعی پای کار باشند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار