معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش:

مدارس باید به پایگاه‌های فرهنگی، قرآنی و جبهه مقابله با جنگ شناختی تبدیل شوند

نسل جوان باید در جهاد تبیین پیش‌قدم باشد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و نقش‌آفرینی نسل جدید در جنگ شناختی، تأکید کرد: نسل امروز آینده‌ساز انقلاب اسلامی است و باید به گونه‌ای تربیت شود که در میدان مقابله با روایت‌سازی دشمن، فعال، تحلیل‌گر و مقاوم باشد و این وظیفه‌ای است که از درون مدرسه و شبکه‌های فرهنگی دانش‌آموزی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۹۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید به پایگاه‌های فرهنگی، قرآنی و جبهه مقابله با جنگ شناختی تبدیل شوند

صادق حسین‌زاده ملکی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت نقش جوانان در نظام اسلامی و در مواجهه با جنگ نرم در گفت‌وگو با پانا  گفت: «شما آینده‌سازان انقلاب هستید. مدرسه باید بستر آماده‌سازی شما برای نقش‌آفرینی در این جهاد باشد. تعطیلی مدارس یا بی‌برنامگی در آن‌ها بزرگ‌ترین ضربه را به تربیت نسلی می‌زند که باید ستون نظام باشد.»

وی از مجموعه‌های فعال دانش‌آموزی، تشکل‌های فرهنگی، تولیدات رسانه‌ای، و اقدامات تبیینی نیروهای مسلح در حوزه تعلیم و تربیت تقدیر کرد و گفت: «در مسیر جهاد تبیین، مجموعه‌هایی مثل سازمان دانش‌آموزی، بسیج، و برخی نهادهای فرهنگی نیروهای مسلح اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اند. محصولات متنوع، روایت‌های دقیق و حقیقی از انقلاب، و تربیت مربیانی آگاه و متعهد، همگی باید در خدمت تبدیل مدارس به قرارگاه فرهنگی باشند.»

معاون وزیر همچنین با اشاره به فاصله فضای مجازی و فضای حقیقی در شکل‌گیری افکار عمومی تصریح کرد: «گرچه فضای مجازی میدان نبرد است، اما نباید از تأثیر فضای حقیقی و بدنه مردم غفلت کرد. اکثریت جوانان و مردم ایران براساس نظرسنجی‌ها دشمنی رژیم صهیونیستی و آمریکا را باور دارند. مردم ما هنوز شعار "مرگ بر اسرائیل" را از سر منطق و اعتقاد می‌گویند. این باور باید تقویت شود.»

وی با اشاره به پیگیری‌های وزارت آموزش‌وپرورش برای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزود: «طرح‌هایی مانند "سمپاد قرآنی" در حال طراحی و ابلاغ است تا در هر منطقه حداقل چند مدرسه تخصصی قرآنی راه‌اندازی شود. دانش‌آموزانی که حافظ کل یا بخشی از قرآن هستند باید در ساختار تعلیم‌وتربیت به صورت ویژه دیده شوند. علاقه به قرآن در مدارس باید تقویت شود، هم در محتوا و هم در روش تدریس.»

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات ساختاری در نظام پرورشی اشاره کرد و گفت: «متأسفانه در تعداد زیادی از مدارس کشور هنوز تشکل دانش‌آموزی فعالی وجود ندارد. بسیاری از مدارس با کمبود نیروی انسانی، به‌ویژه مربی پرورشی، مواجه‌اند. اگر در مدرسه‌ای مربی پرورشی حضور ندارد یا فعالیت جدی صورت نمی‌گیرد، فرصت‌های تربیتی برای نوجوانان از دست می‌رود.»

ملکی تأکید کرد که مجموعه وزارتخانه با رویکردی کیفی به دنبال ارتقای نظام پرورشی است و افزود: «از زیرساخت آموزشی گرفته تا شیوه مدیریت و مدل تدریس، همه این‌ها باید بازنگری و به‌روزرسانی شود. دولت در این زمینه برنامه دارد، و شخص رئیس‌جمهور نیز این موضوع را به صورت خاص دنبال می‌کند. ما امیدواریم در فصل جدیدی از آموزش و پرورش، تفاوت‌های محسوسی در کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان به‌وجود بیاید.»

خبرنگار : سید سبحان نعمتی، رضا عبداللهی عکاس : مهدی بیات، سیدرضا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار