معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی به دانش‌آموز به او احساس تعلق خاطر نسبت به مدرسه می‌دهد

مشهد(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی به نقش دانش‌آموزان در موفقیت این طرح مدرسه تراز اشاره کرد و گفت: ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان مدرسه را از خود بدانند و به آن احساس تعلق داشته باشند؛ و این، زمانی محقق می‌شود که خودِ آنان نیز در فرآیندهای مدرسه نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۵۸۹۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی به دانش‌آموز به او احساس تعلق خاطر نسبت به مدرسه می‌دهد

جلسه شورای مشورتی معاونت آموزش متوسطه استان خراسان رضوی با معاون آموزش متوسطه این استان برگزار شد. در این نشست، موضوع «الگوی مدرسه تراز» محور اصلی گفت‌وگوها و برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفت.

حسن عدالت‌جو در این جلسه با تأکید بر اهمیت این الگو اظهار کرد: الگوی مدرسه تراز بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است. مدیران مدارس باید با جدیت وقت بگذارند و همه ارکان مدرسه اعم از شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شوراها و تشکل‌های دانش‌آموزی را در اجرای این برنامه مشارکت دهند.

وی ادامه داد:چشم‌انداز ما آن است که تا پایان مردادماه، کلیه مدیران مدارس متوسطه نسبت به اهداف و شیوه اجرای این طرح توجیه شده باشند. همچنین در سال تحصیلی آینده حداقل ۵۰٪ مدارس عادی دولتی و کلیه مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی مجری الگوی مدرسه تراز باشند..

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مدرسه‌محور گفت: هر مدیر مدرسه باید بر اساس شناخت دقیق از وضعیت موجود مدرسه خود، برنامه‌ای دقیق، واقع‌بینانه و عملیاتی تدوین کند. برای این منظور، باید شاخص‌هایی مشخص شود تا بتوان وضعیت مدرسه را بر اساس آن تحلیل کرد و سپس با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، تصویری روشن از مسیر پیشرفت تا پایان سال تحصیلی آینده ترسیم و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

در پایان، عدالت‌جو با تأکید مجدد بر کلیدی بودن الگوی مدرسه تراز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی مدیران ستادی و مدیران مدارس متوسطه در ابتدای مهرماه، میزان پیشرفت آن‌ها در اجرای طرح مدرسه تراز خواهد بود.

خبرنگار : مهدی زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار