معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران:
حمایت از دانشآموزان کمبرخوردار اولویت آموزش ابتدایی است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اجرای هدفمند طرح «حامی» را یکی از مؤثرترین راهکارها برای کاهش افت تحصیلی و تحقق عدالت آموزشی در دوره ابتدایی دانست و بر حمایت ویژه از دانشآموزان مناطق کمبرخوردار و روستایی تأکید کرد.
نشست تخصصی آموزش ابتدایی با حضور راحله محمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در منطقه ۵ برگزار شد و بر اجرای دقیق و هدفمند «طرح حامی» بهعنوان یکی از برنامههای مؤثر در کاهش افت تحصیلی و حمایت از دانشآموزان نیازمند توجه ویژه تأکید شد.
راحله محمدی در این نشست با اشاره به سیاستهای محوری آموزش ابتدایی، تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی را از اولویتهای اساسی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای همه دانشآموزان، بهویژه در مناطق کمبرخوردار و روستایی، رسالت مهم آموزش و پرورش است و اجرای اثربخش طرح حامی میتواند نقش تعیینکنندهای در این مسیر ایفا کند.
این نشست با حضور روحالله بیداخویدی؛ رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره اول شهر تهران، مهدی رجبی؛ رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم، سمانه خضری؛ رئیس اداره تکنولوژیهای آموزشی، حسین سنجری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، محسن بنیعلی معاون آموزش ابتدایی منطقه و جمعی از کارشناسان و مسئولان آموزشی در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه، محسن بنیعلی گزارشی از وضعیت آموزش ابتدایی منطقه ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجامشده در حوزه کیفیتبخشی به آموزش، حمایت از مدارس روستایی و کمبرخوردار، ارتقای مهارتهای پایه دانشآموزان و روند اجرای طرح حامی پرداخت. وی همچنین به چالشها و نیازهای موجود اشاره کرد و بر ضرورت برنامهریزی هدفمند و تداوم حمایتهای تخصصی تأکید داشت.
در ادامه، معاون آموزش ابتدایی پایتخت ضمن قدردانی از رویکردهای تحولی و اقدامات آموزشی منطقه ، تلاشهای صورتگرفته در راستای ارتقای کیفیت آموزش ابتدایی را قابل توجه دانست و بر نقش مدیران، معلمان و کارشناسان آموزشی در تحقق اهداف این دوره تأکید کرد.
در بخش دیگری از این نشست، حسین سنجری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، با اشاره به اهمیت بنیادین دوره ابتدایی بهعنوان زیربنای نظام آموزشی، اجرای الگوهای مدارس تراز سند تحول بنیادین، توانمندسازی حرفهای آموزگاران و ارتقای کیفیت محیطهای یادگیری را از اولویتهای منطقه برشمرد.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد محیطهای یادگیری مثبت و اثربخش، افزود: بهبود فضاهای آموزشی، توجه به سلامت روانی دانشآموزان، تقویت تعامل معلم و دانشآموز و استفاده هدفمند از روشها و فناوریهای نوین آموزشی، در دستور کار مدارس ابتدایی منطقه قرار دارد.
در ادامه نشست، رؤسای ادارات آموزش ابتدایی دوره اول و دوم و تکنولوژیهای آموزشی نیز دیدگاهها و برنامههای خود را در راستای ارتقای کیفیت آموزش و بهرهگیری از فناوریهای نوین در فرآیند یاددهی ـ یادگیری مطرح کردند.
در پایان این نشست، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ با اهدای سبد گل به بانوان حاضر، ضمن گرامیداشت مقام زن و مادر، میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) را تبریک گفت و از نقش مؤثر بانوان در عرصه تعلیم و تربیت قدردانی کرد.
این نشست در فضایی تخصصی و تعاملمحور برگزار شد و با تأکید بر همافزایی، استمرار همکاریها و برنامهریزی منسجم برای ارتقای آموزش ابتدایی منطقه ۵ تهران به کار خود پایان داد.
ارسال دیدگاه