سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران:
مجلس دانشآموزی، بستری برای تحقق خواستههای دانشآموزان است
تهران (پانا) - سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران، مجلس دانشآموزی را فرصتی برای تحقق خواستههای دانشآموزان کشور دانست و آن را نماد اعتماد نظام به نقشآفرینی نسل جوان در تصمیمسازیهای ملی معرفی کرد و بر اهمیت مشارکت دانشآموزان در حل مسائل مدرسه و برنامهریزی جمعی تاکید کرد.

مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران با حضور علی فلاحتکار، قائممقام سازمان دانشآموزی کشور، علینقی یزدانپناه مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش، دیگر مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان استانهای البرز، قم، تهران و شهرستانهای تهران در محل سازمان دانشآموزی کشور در حال برگزاری است و همزمان با آغاز کار، نمایندگان مجلس دانشآموزی سوگند نامه را قرائت کردند.
محمدهادی کشاورزی، سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک به نمایندگان منتخب سراسر کشور، از مسیر پر فراز و نشیب شکلگیری این دوره سخن گفت. وی اعلام کرد: «دستورالعمل تشکیل مجلس دوازدهم در تیرماه سال گذشته به استانها ابلاغ شد و پس از طی مراحل انتخاب نمایندگان، مصاحبهها و تشکیل پروندهها، امروز در۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۴ شاهد آغاز رسمی فعالیت این دوره هستیم.»
کشاورزی با اشاره به نقش شوراهای دانشآموزی مدارس در شکلگیری مجلس دانشآموزی افزود: «از میان حدود ۷۰۰ هزار عضو منتخب شوراهای دانشآموزی در سراسر کشور، ۱۵۰ نماینده برای مجلس دانشآموزی انتخاب شدهاند. این نمایندگان از دل فعالیتهای میدانی و مسئلهمحور مدارس برآمدهاند و اکنون فرصت دارند تا به نمایندگی از میلیونها دانشآموز ایرانی، مسائل محیط مدرسه را شناسایی و برای حل آنها برنامهریزی کنند.»
وی تأکید کرد: «مجلس دانشآموزی بستری فراهم میآورد تا خواستههای واقعی دانشآموزان با درک عمیقتری مطرح شود و برنامهریزیهای مؤثرتری برای تحقق آنها صورت گیرد.»
سرپرست دبیرخانه مجلس دانشآموزی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد نمایندگان منتخب گفت: «مجلس دانشآموزی فرصتی بزرگ برای یادگیری کار جمعی، مدیریت و برنامهریزی است. دبیرخانه این مجلس نیز با تمام توان در کنار نمایندگان خواهد بود و از فعالیتهای آنان پشتیبانی خواهد کرد.»
ارسال دیدگاه