در حاشیه آیین تجلیل از فرهنگیان منطقه ۱۵ عنوان شد:

معلم تمدن ساز و موتور پیشران کشور است

مدرسه؛ مولد نیروی انسانی یک جامعه است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در حاشیه آیین تجلیل از فرهنگیان منطقه ۱۵ ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم در گفت و گو با پانا با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری معلم را تمدن ساز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم تمدن ساز و موتور پیشران کشور است

مطلب غفاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری که در سال گذشته عنوان فرمودند، معلم تمدن ساز یک کشور است. در بیانات امروز مقام معظم رهبری نیز این نکته با زبان دیگر اما با همین منظور بیان شد. این تاکید حضرت آیت الله خامنه ای بر تمدن ساز بودن معلم نشان از نقش برجسته یک معلم در تمدن ساز یک جامعه است.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ادامه داد: «تعلیم و تربیت باعث شده است تا انسان به اشرف مخلوقات مبدل شود. تربیت پذیر بودن انسان او را به درجه اشرف مخلوقات رسانده است و آن کس که نقش سکان داری آموزش تربیت به مردم را دارد معلم است. معلم با تعلیم صحیح و تربیت صحیح درک درستی از جامعه را به دانش آموزان آموزش می دهد.»

مطلب غفاری خاطر نشان کرد: «یک کشور، در هر گوشه و با هر موقعیت جغرافیایی در این دنیا برای اینکه به رشد و تعالی برسد و جامعه خویش را به وضعی مطلوب برساند، نیازمند نیرو‌های متخصص است. یک پزشک از دل یک دانش‌آموز متولد می شود، یک مهندس از دل یک دانش آموز متولد می‌شود‌. یک پلیس از دل یک دانش‌آموز متولد می‌شود، حتی یک معلم از دل یک دانش‌آموز متولد می‌شود و تمام این دانش‌آموزان را معلم است که پرورش می‌دهد.»

وی در ادامه بیان کرد: «مدرسه جایی است که مولد نیروی انسانی یک جامعه است، و سکان مدرسه در دستان معلم است‌‌. جامعه با آموزش صحیح است که پیشرفت می‌کند و پایه‌های یک جامعه را معلمان آن جامعه تشکیل می‌دهند، چرا که معلم می‌تواند یک نیروی مفید را به جامعه معرفی کند.»

خبرنگار : امیرعباس امن زاده عکاس : امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار