برگزاری مراسم سوگواری در هفتمین روز شهادت امام حسین در منطقه ۱۲

تهران (پانا) - مراسم عزاداری در هفتمین روز شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دبیرستان فنی شهدا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم سوگواری در هفتمین روز شهادت امام حسین در منطقه ۱۲

مجلس عزاداری هفتمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) همچون سال‌های گذشته با حضور دانش آموزان و مسئولین هنرستان پسرانه فنی شهدا در این هنرستان برگزار شد.

این مجلس در چند بخش قرائت قرآن کریم، برگزاری نماز جماعت، سخنرانی و مداحی انجام شد.
محمد بهرامی؛ سخنران مجلس از وفای به عهد که از ویژگی‌های قرآنی اصحاب امام حسین (ع)، بود سخن گفت.
وی از اعمال امام حسین (ع) وقتی از مدینه شروع به حرکت کردند، تا بعد از شهادتشان با استناد به آیات الهی و اهمیت قرآن در زندگی پربرکت شان گفت.
بهرامی، توضیحات جامع و مبسوطی در مورد آیه استرجاع «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» بیان کرد و در ادامه افزود: کار سیدالشهدا (ع) در طی مسیر با قرآن بود. هم چنین در مورد مسلم‌­بن عوسجه وقتی با جناب حبیب آمدند این قسمت از آیه ۲۳ سوره احزاب را تلاوت فرمودند: «فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» حضرت فرمود بعضی­‌ها جان خودشان را در راه الهی قربانی کردند، عاشق و شیفتۀ خدای متعال بودند و برخی‌ها ماندند، یعنی با یک زبان قرآنی حضرت به جناب مسلم فرمودند لحظات لقای الهی است، شما کوچ می‌کنید و من و حبیب هم به تو ملحق خواهیم شد.
در آخر مراسم این مجلس با مداحی و ذکر مصیبت پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار