مدیر دبیرستان شهید احمدی روشن شهرستان فردیس:
کلاسهای مجازی هم فرصت و هم چالش برای آموزش است
فردیس(پانا)-مدیر دبیرستان شهید مصطفی احمدی روشن شهرستان فردیس بیان کرد: کلاسهای مجازی هم فرصت و هم چالش برای آموزش است؛ زیرا از یک طرف دسترسی از فناوری آسانتر و از سوی دیگر مشکلاتی مانند قطع اینترنت، کاهش تمرکز و ضعف در ارتباط اجتماعی دانشآموزان وجود دارد.
فاطمه قائمینسب در گفتوگو با پانا در خصوص مجازی بودن کلاسهای درس در روزهای تعطیلی مدارس عنوان کرد: «کلاسهای مجازی هم فرصت و هم چالش برای آموزش است. از یک سو امکان استفاده از فناوری و دسترسی آسانتر به منابع آموزشی فراهم میشود،اما از سوی دیگر مشکلاتی مانند قطع اینترنت، کاهش تمرکز و ضعف در ارتباط اجتماعی دانشآموزان وجود دارد.»
وی افزود: «برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی باید برنامهریزی دقیقتری انجام شود و حمایت جدیتری از سوی خانوادهها و مسئولان صورت گیرد تا دانشآموزان بتوانند از این شیوه آموزشی بیشترین بهره را ببرند.»
زهرا موسوی، دبیر عربی این دبیرستان نیز در ادامه بیان کرد: «آموزش مجازی نیازمند برنامهریزی دقیق و همکاری خانوادههاست.اگر والدین همراهی کنند، میتوانیم کیفیت آموزش را حفظ کنیم، اما بدون حمایت خانوادهها، یادگیری دانشآموزان ناقص خواهد بود.»
فاطمه رنجبر، دبیر ریاضی دبیرستان شهید مصطفی احمدی روشن در این زمینه هم اظهار کرد: «کلاسهای مجازی فرصت خوبی برای استفاده از ابزارهای دیجیتال فراهم کرده است، اما کنترل کلاس سختتر است.بعضی دانشآموزان فعال هستند و بعضی هم اصلاً مشارکت نمیکنند.»
زهرا احمدی یکی از دانشآموزان دبیرستان احمدی روشن عنوان کرد: «کلاس مجازی درسته راحت است چون لازم نیست به مدرسه برویم، اما خیلی وقتها اینترنت قطع میشود و نمیتوانیم از مطالب درسی مهم، بهره لازم را برداریم ولی در کلاس حضوری میتوانیم از معلم مستقیم سؤال بپرسیم که همین باعث بازدهای بهتر مطالب درسی میشود.»
الهام سهرابی دیگر دانشآموز این دبیرستان گفت: «با کلاسهای مجازی گاهی تمرکزمان کمتر میشود،چون محیط کلاس با خانه کاملا فرق دارد زیرا در خانه خیلی از مسائل باعث میشود حواسمان پرت گردد.»
در پایان، دانشآموزان، معلمان و مدیر مدرسه شهید مصطفی احمدی روشن معتقدند که کلاسهای مجازی هم فرصتهایی مانند استفاده از فناوری و امنیت بیشتر برای دانشآموزان ایجاد کرده و هم چالشهایی مانند کاهش تمرکز، مشکلات اینترنت و ضعف در ارتباط اجتماعی به همراه داشته است. آنان خواستار برنامهریزی بهتر و حمایت جدیتر برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی شدند.
ارسال دیدگاه