آموزگار دبستان ۱۳آبان:
ارتباط قوی بین خانه و مدرسه، در رفع چالشهای دانشآموزان بسیار مؤثر است
کرج (پانا) -آموزگار دبستان ۱۳آبان ناحیه ۱ کرج به بررسی تأثیرات فشار روانی بر دانشآموزان و راهکارهای مؤثر برای کاهش این فشار در محیط مدرسه پرداخت گفت: با ایجاد یک پل ارتباطی قوی بین خانه و مدرسه، میتوانیم بیشتر در رفع چالشهای موجود مؤثر باشیم و دانشآموزان را در مسیر رشد و یادگیری یاری کنیم.
جواد گودرزی در گفتوگو با پانا بیان کرد:«فشارروانی بر دانشآموزان میتواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله مشکلات خانوادگی، فشارهای اجتماعی و انتظارات تحصیلی، همگی میتوانند تأثیرات منفی بر روان و روحیه دانشآموزان بگذارند.»
وی همچنین تأکید کرد:« یکی از بزرگترین چالشها در این زمینه، رفتار والدین است.اگر والدین فرزندان خود را با دیگران مقایسه کنند، این عمل میتواند فشار زیادی به آنها وارد نماید و حس ناکامی را در دانشآموزان افزایش دهد.»
گودرزی ادامه داد: «در مدارس معلمان میتوانند برای کاهش فشار روانی بر دانشآموزان از چندین برنامه حمایتی استفاده کنند توانایی مدیریت احساسات و ایجاد فضایی مثبت و پیوسته که به آنها یادآوری کنند هر پیشرفتی مهم است اما پیشرفت همراه با فشار روانی متعادل باید مورد توجه قرار گیرد.»
این آموزگار با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای عاطفی دانشآموزان گفت:« باید یاد بگیریم که چگونه در مواقع بحرانی از دانشآموزان حمایت و به آنان مشاوره دهیم. بنابراین با ایجاد محیطی حمایتی، میتوانیم به کاهش فشار روانی آنها کمک نماییم.»
گودرزی در پایان بر اهمیت همفکری و همکاری بین معلمان و خانوادهها تأکید کرد و گفت:«با ایجاد یک پل ارتباطی قوی بین خانه و مدرسه، میتوانیم بیشتر در رفع چالشهای موجود مؤثر باشیم و دانشآموزان را در مسیر رشد و یادگیری یاری نماییم.»
ارسال دیدگاه