معاون آموزشی دبستان حضرت مهدی «عج» ناحیه ۴ کرج:
فناوری با آموزش؛ گامی نو به سوی یادگیری خلاقانه است
کرج(پانا)-معاون آموزشی دبستان حضرت مهدی «عج» ناحیه ۴ کرج گفت: با بهرهگیری هدفمند از فناوریهای نوین آموزشی،میتوانیم کیفیت یادگیری و انگیزه دانشآموزان را به طور چشمگیری ارتقا دهیم و گامی نو به سوی یادگیری خلاقانه آنان ایجاد کنیم.
حمیده بیگی با ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش، در گفتوگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «یکی از مهمترین انگیزههای ما برای حرکت به سمت فناوری، آمادهسازی دانشآموزان برای آیندهای بهتر و ایجاد ارتباط مؤثرتر میان معلم و دانشآموز بود.همچنین دسترسی به اطلاعات بهروز، افزایش تعامل ،مشارکت دانشآموزان و تقویت تجربه یادگیری از جمله عوامل کلیدی در این مسیر بودند.»
وی افزود: «در کلاسهای درس از ابزارهایی مانند تخته هوشمند، تبلت و نرمافزارهای آموزشی بهره میگیریم که نقش مهمی در جذابتر شدن فرآیند یادگیری دارند.»
بیگی در ادامه عنوان کرد: «برای توانمندسازی معلمان، دورههای تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و روشهای نوین تدریس برگزار شده است تا آنها بتوانند با رویکردهای جدید آموزشی همگام شوند.»
وی با اشاره به تأثیر فناوری برانگیزه دانشآموزان گفت: «دانشآموزان با اشتیاق بیشتری در کلاسها حاضر میشوند.وقتی خودشان میتوانند عکس و فیلم تهیه کنند و با نرمافزارهای ویرایش تصاویر کار کنند مطالب درسی را به صورت ملموس و عینی یاد میگیرند و این موضوع باعث تثبیت بهتر مفاهیم در ذهن آنها میشود.»
بیگی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: «یکی از چالشهای جدی در مسیر گسترش فناوری آموزشی، شکاف دیجیتالی میان دانشآموزان و مدارس است. تفاوت در دسترسی به اینترنت و ابزارهای هوشمند میتواند موجب نابرابری آموزشی شود.»
وی راهکارهایی برای رفع این چالش پیشنهاد کرد و گفت: «برگزاری دورههای آموزشی و کارگاههای عملی برای افزایش مهارتهای فنی معلمان و دانشآموزان ضروری است. همچنین طراحی برنامههای آموزشی انعطافپذیر که با شرایط مختلف تجهیزات دانشآموزان سازگار باشد، میتواند به کاهش این شکاف کمک کند.»
در پایان این معاون آموزشی خاطرنشان کرد: «برنامههایی برای توسعه بیشتر فناوری در مدرسه در دست اجرا است که شامل ارتقای مهارتهای دیجیتال، بهکارگیری فناوری در آموزش و آمادهسازی نسل آینده برای جامعه فناور میباشد.امیدواریم این اقدامات منجر به افزایش کیفیت یادگیری، رشد خلاقیت، تقویت مهارتهای دیجیتال و ایجاد محیطی نوآورانه در مدرسه شود.»
ارسال دیدگاه