معاون آموزشی دبستان ارمغان هستی ناحیه ۳ کرج:
هوشمندسازی مدارس گامی نوین در آموزش و پرورش است
کرج (پانا) - معاون آموزشی دبستان ارمغان هستی ناحیه ۳ کرج گفت: هوشمندسازی مدارس، گامی نوین در آموزش و پرورش است و در حقیقت، مدارسی موفق عمل میکنند که دنیای دیجیتال را در خدمت آموزش و یادگیری قرار دهند.
مهری ضیایی در گفتوگو با پانا عنوان کرد: «در دنیای ارتباطات و دیجیتال همه چیز همگام با آن رشد می کند و پیش می رود. مدارس نیز از این فرایند دور نماندهاند و مجهز به فناوریهای هوشمندسازی شدهاند.در حقیقت مدارسی موفق عمل میکنند که دنیای دیجیتال را در خدمت آموزش و یادگیری قرار دهند.»
وی افزود:«هوشمندسازی مدارس یعنی از سامانههای آموزشی برای یادگیری بهتر استفاده شود تا یادگیری آسانتر و معنادار گردد.در این فرایند علاوهبر آموزش حضوری ، مدرسه به یک محیط مجازی تبدیل میشود.»
ضیایی بیان کرد:« این فناوری مدارس مزایای بیشماری دارد.دسترسی به محتوای آموزشی بدون محدودیت زمانی و مکانی ،نظارت دقیق بر عملکرد دانشآموزان،اطلاعات به روز از وضعیت تحصیلی فرزند و افزایش تعاملات بین خانواده و مدرسه از جمله جنبههای مثبت هوشمندسازی مدارس است.»
وی اضافه کرد:«مجهز کردن مدارس به سامانههای آموزشی هوشمند نیازمند سرمایهگذاری مناسب ،اینترنت پرسرعت و آموزش به روز معلمان می باشد و اگر همه این موارد کنار هم قرار نگیرند، فرآیند هوشمندسازی با مشکلاتی همراه می شود و مسیر یادگیری با فراز و نشیبهایی همراه می گردد.»
معاون آموزشی مدرسه ارمغان هستی ناحیه ۳ کرج اظهار کرد:« بعد از کرونا مسیر آموزش و پرورش تغییر یافت و آموزش صرفا در محیط مدرسه صورت نمی گیرد.در برخی از مدارس البته مدارس غیرانتفاعی بعد از حضور فعال دانشآموزان در محیطهای آموزشی در دنیای مجازی آموزش نیز ادامه دارد و تعاملات تسهیلگران و دانشآموزان ادامه می یابد.»
ضیایی در پایان گفت:«از آموزش و پرورش درخواست دارم زیر ساختها و امکانات هوشمندسازی در تمام مدارس کشور فراهم شود تا تمام فرزندان ایران بتوانند از فناوری به صورت بهینه استفاده نمایند از آموزش لذت ببرند و یادگیری آنها تثبیت شود.»
ارسال دیدگاه