ورود فناوریهای نوین به مدارس،چهره سنتی آموزش را دگرگون کرده است
ساوجبلاغ(پانا)- ورود فناوریهای نوین به مدارس،چهره سنتی آموزش را دگرگون کرده است.امروز کلاسهای هوشمند با بهرهگیری از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و نرمافزارهای آموزشی تعاملی، تجربهای تازه از یادگیری را برای دانشآموزان رقم میزنند.

ابوالفضل مساوات در گفتوگو با پانا بیان کرد:«ورود فناوریهای نوین به مدارس،چهره سنتی آموزش را دگرگون کرده است.امروز کلاسهای هوشمند با بهرهگیری از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی،واقعیت افزوده و نرمافزارهای آموزشی تعاملی،تجربهای تازه از یادگیری را برای دانشآموزان رقم میزنند.در این فضا،تخته و گچ جای خود را به نمایشگرهای لمسی،محتوای چندرسانهای و یادگیری پویا دادهاند؛جایی که علم،فناوری و خلاقیت در کنار هم معنا پیدا میکنند.»
وی ادامه داد:«در کلاسهای هوشمند،دانشآموزان تنها شنونده درس نیستند،بلکه بازیگران اصلی فرایند یادگیریاند.آنان میتوانند مفاهیم علمی را به صورت تصویری تجربه کنند،آزمایشهای مجازی انجام دهند و در قالب پروژههای گروهی،مهارتهای همکاری،تحلیل و خلاقیت خود را تقویت کنند.همین تغییر نگاه،آموزش را از حالت خشک و تکراری خارج کرده و به تجربهای هیجانانگیز و ماندگار تبدیل کرده است.»
مساوات در پایان بیان کرد :«کارشناسان بر این باورند که گسترش فناوریهای آموزشی، اگر با آموزش معلمان و تولید محتوای بومی همراه شود،میتواند عدالت آموزشی را تقویت و فرصت یادگیری برابر برای همه دانشآموزان فراهم کند.نسل جدید،در کلاسهای هوشمند نهتنها درس میخواند،بلکه برای زندگی در دنیای دیجیتال آینده آماده میشود؛دنیایی که در آن یادگیری، پایانی ندارد.»
ارسال دیدگاه