نقش مدارس در تقویت روحیه کارگروهی دانشآموزان
کرج(پانا)-کارگروهی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث تقویت مهارت اجتماعی ، توانایی حل مسئله ،مسئولیت پذیری است .

وقتی دانشآموزان تصمیم می گیرند پروژهای را با افراد دیگر انجام دهند،فرصت فکر کردن و مشورت با اعضای گروه را دارند، کارگروهی نقشهای مختلفی از جمله رهبری را دارد که در فعالیت خارج از کلاس و اجتماعی تأثیر گذار است ،جستجوگری با با کار گروهی می توان به تمرینی برای زندگی دانشآموزان تشبیه کرد .
وقتی دانشآموز در کارگروهی مشارکت دارد مسئولیتپذیری به طور طبیعی افزایش مییابد و موفقیت جمعی،حس افتخار و انگیزهای درونی برای یادگیری ایجاد میکند.
اما یکی از اشتباهات رایج مدارس می توان به تقسیم ناعادلانه وظایف که باعث بروز ناراحتی در گروه و کاهش انگیزه میشود اشاره کرد . ارزیابی عادلانه نقش زیادی در این باره دارد ارزیابی عادلانه و دقیق تلاشهای گروهی و همچنین مشارکت فردی هر دانشآموز یکی دیگر از مسائل مهم در این زمینه است.
مدرسه در ایجاد کارگروهی نقش بسزائی دارد؛دانشآموزان را ترغیب کنند تا باانگیزه و تلاش در مسیر حرکت کنندهمچنین همفکری و همکاری را به دانشآموزان آموزش دهند که این کار کوچک حتی می تواند در آینده شغلی یک دانشآموز تعیین کنند باشد.
ارسال دیدگاه