روان‌شناس کودک و نوجوان:

استرس طولانی می‌تواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانش‌آموز تأثیر منفی بگذارد

کرح(پانا)-روان‌شناس کودک و نوجوان در البرز گفت: استرس در آغاز سال تحصیلی؛چالش جدی دانش‌آموزان و دغدغه‌ای برای والدین ایجاد کرده است که اگر این استرس طولانی باشد می‌تواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانش‌آموز تأثیر منفی بگذارد.

کد مطلب: ۱۶۰۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
 استرس طولانی می‌تواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانش‌آموز تأثیر منفی بگذارد

 با آغاز سال تحصیلی جدید  بسیاری از دانش‌آموزان کشور در کنار شور و شوق بازگشت به مدرسه، با استرس و اضطراب ناشی از تغییرات محیطی و آموزشی روبه‌رو هستند؛ موضوعی که کارشناسان آموزشی بر مدیریت آن تأکید می‌کنند. 

زهرا کریمی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:« در روزهای آغاز بازگشایی مدارس دانش‌آموزان با چالش‌های تازه‌ای همچون تغییر معلم،آشنایی با همکلاسی‌های جدید،افزایش حجم درس‌ها و نگرانی از عملکرد تحصیلی روبه‌رو می‌شوند؛مسائلی که می‌تواند باعث استرس و اضطراب در این مقطع شود.»

وی افزود:«مقداری اضطراب در شروع سال تحصیلی طبیعی است اما اگر این استرس طولانی یا شدید باشد،می‌تواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانش‌آموز تأثیر منفی بگذارد.همکاری والدین و معلمان در کاهش این اضطراب بسیار مهم است.»

کریمی عنوان کرد:«ما در مدارس سعی کرده‌ایم با جلسات توجیهی،فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های شاد آموزشی،فشار روانی دانش‌آموزان را در هفته‌های اول کاهش دهیم.»

این روانشناس اضافه کرد:«ایجاد محیط آموزشی امن،حمایت عاطفی از دانش‌آموزان، تشویق به فعالیت‌های ورزشی و فوق‌برنامه و ارائه خدمات مشاوره‌ای از جمله راهکارهای مهم برای کنترل اضطراب در آغاز سال تحصیلی است.»

وی در پایان گفت:« وزارت آموزش‌وپرورش نیز امسال با تأکید برحضور فعال مشاوران در مدارس و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی،برنامه‌های متنوعی برای کاهش استرس دانش‌آموزان تدارک دیده است.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز:مهرسانا سلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار