آموزگار البرزی در گفتوگو با پانا :
کیفیت تدریس،نیازمند بهروزرسانی مداوم است
کرج(پانا) - یکی از آموزگاران استان البرز کیفیت تدریس را نیازمند بهروزرسانی مداوم دانست .

اکرم احمدی در گفتوگو با پانا بیان کرد:«کیفیت تدریس دیگر تنها به انتقال مفاهیم محدود نمیشود.تسلط عمیق بر محتوا،در کنار به کارگیری روشهای تدریس خلاقانه و پویا که بتواند دانشآموزان را به مشارکت فعال ترغیب کند از عوامل اصلی ارتقاء کیفیت محسوب میشوند.همچنین ایجاد فضایی امن و حمایتی در کلاس درس و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با نسل جدید دانشآموزان،که دنیای اطلاعاتی متفاوتی را تجربه میکنند،از مولفههای حیاتی است.»
وی افزود:«معلمان امروز با نسلی روبرو هستند که دسترسی گستردهتری به اطلاعات دارند و انتظاراتشان از فرآیند یادگیری تغییر کرده است.نقش معلم از منبع صرف دانش به راهنما و تسهیلگر تحول یافته است .این تغییر پارادایم ،همراه با سرعت سرسامآور تحولات علمی و فناورانه ،لزوم بهروزرسانی مداوم دانش و مهارت معلمان را ایجاب میکند.»
احمدی ادامه داد:«در چنین بستری ،باز آموزی معلمان از اهمیت ویژهای برخوردار است .با این حال،اثربخشی این دورهها منوط به رفع برخی چالشهای رایج است .اولاً، دورههای بازآموزی باید کاربردی بوده و مستقیماً به مسائل و چالشهای روزمره کلاس درس پاسخ دهند.ثانیاً، تأمین ابزار و زمان کافی برای معلمان جهت بهکارگیری آموختههای جدیدامری ضروری است.فاصله میان تئوریهای آموزشی و امکان اجرای عملی آنها در مدارس،یکی از موانع اصلی محسوب میشود.»
وی در پایان گفت:«برای بهبود فرآیندهای بازآموزی، رویکردهای جدیدی باید اتخاذ شود.نیازسنجی دقیق و واقعی از معلمان، طراحی دورههای آموزشی منطبق با نیازها و اولویتهای شناسایی شده و بهرهگیری از تجربیات معلمان باتجربه به عنوان مربیان توانمند،از جمله این راهکارهاست .همچنین، تشویق فرهنگ یادگیری مستمر از طریق مطالعه،حضور در کنفرانسهای تخصصی و ایجاد شبکههای حرفهای میان معلمان،میتواند به ارتقاء مستمر کیفیت تدریس کمک شایانی نماید.»
ارسال دیدگاه